چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۶
کد مطلب : 49291
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خبر داد

مصرف 110 میلیون متر مکعب آب در قم

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: سالیانه 110 میلیون متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود که تامین 90 درصد آن از منابعی خارج از شبکه‌های آبریز استان قم است.
مصرف 110 میلیون متر مکعب آب در قم
مصرف 110 میلیون متر مکعب آب در قم
به گزارش قم نيوز، علی جان صادق پور ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به مصرف بالای آب در کشور اظهار کرد: با وجود منابع آب کم در کشور، شاهد مصرف بالای آب هستیم و برنامه‌های فرهنگی بین دانش آموزان برای فرهنگ سازی کاهش آب را برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: طرح حامیان آب را در مدارس استان قم اجرا کردیم، سال گذشته بیش از 700 برنامه آموزشی را در مدارس ابتدایی استان داشتیم، همچنین برنامه‌های ترویجی را با حضور کارشناسان در رسانه‌های صوتی و تصویری برگزار کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: در مناطق سه و 6 شهر قم نیاز به شبکه فاضلاب وجود دارد و مدیران استان بر احداث شبکه فاضلاب در این مناطق تاکید کردند.

صادق پور با اشاره به میزان مصرف آب در استان قم اظهار کرد: سالیانه 110 میلیون متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود که تامین 90 درصد آن از منابعی خارج از شبکه‌های آبریز استان قم است. همچنین هر سال 21 میلیون متر مکعب آب توسط شبکه فاضلاب در استان جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: در مناطقی از شهر قم که شبکه فاضلاب احداث شده است، مردم براساس قانون ملزم به استفاده از این شبکه هستند، تبلیغات زیادی را در سطح شهر قم انجام دادیم تا مردم از شبکه فاضلاب استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: در منطقه پردیسان نیاز مبرم به احداث شبکه فاضلاب وجود دارد، این به دلیل نوع جنس خاک در آن منطقه و نفوذناپذیری آن است، مدیران استان قم بر احداث شبکه فاضلاب در پردیسان تاکید کردند هرچند توسعه شبکه فاضلاب در قم نیاز به مطالعه جامع دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezw8e.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما