پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 49315
منبع : خبرگزاری فارس
امروز با حضور كامراني‌فر در قم صورت مي‌گيرد

بررسي سقوط صبا با حضور رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال با سفر به استان قم از نزديك روند برگزاري دوره بازآموزشي داوران فوتبال قم را زير نظر مي‌گيرد.
بررسي سقوط صبا با حضور رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال در قم
به گزارش قم نیوز، رئیس کمیته داوران فدراسیون عصر امروز در حالی وارد قم می‌شود که با توجه به مشکلات پیش‌ آمده در موضوع داوری دیدارهای هفته پایانی شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، می‌تواند یکی از سوژه‌های خبرنگاران قمی باشد.

حسن کامرانی‌فر در هفته پایانی لیگ شانزدهم که چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار شد، اشکان خورشیدی داور اهل استان مازندران را به عنوان داور دیدار حساس صبای قم و استقلال‌ خوزستان در ورزشگاه یادگار امام معرفی کرد، داوری که با اشتباه فاحش خود در گل دوم صبای قم و اشتباه در گل نخست تیم استقلال خوزستان، یکی از عوامل سقوط صبای قم به لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور بود.

از سوی دیگر توسط کمیته داوران فدراسیون فوتبال داوری برای قضاوت دیدار صبای قم و استقلال خوزستان انتخاب شده بود که در هفته پایانی لیگ پانزدهم در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد قضاوت دیدار تیم‌های سیاه‌جامگان خراسان و ملوان بندر انزلی را بر عهده داشت.

این داور اشکان خورشیدی است که در هر دو مسابقه هفته پایانی از لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم در مشهد و قم اشتباهاتی مرتکب شد که منجر به بقای سیاه‌جامگان در لیگ برتر و سقوط ملوان در پایان لیگ پانزدهم و صبای قم در پایان لیگ شانزدهم به دسته اول جام آزادگان شد.

موضوع شکایت از داور دیدار صبای قم و استقلال خوزستان همچنان با جدیت از سوی مقامات باشگاه صبای قم در حال پیگیری است و یکی از بزرگترین اشکالاتی که به کمیته داوران فدراسیون فوتبال گرفته می‌شود در نوع چینش داوران برای قضاوت بازی‌های حساس هفته پایانی دو فصل اخیر لیگ برتر است.

در هر حال هنوز پرونده شکایت باشگاه صبای قم از این موضوع در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باز است و حضور کامرانی‌فر در قم می‌تواند امروز سوژه بسیاری از اهالی رسانه به ویژه متولیان فوتبال قم و باشگاه صبا باشد تا نتیجه شکایت باشگاه صبا از داور بازی هفته پایانی این تیم با استقلال خوزستان نیز مشخص شود.

هدف کامرانی‌فر از سفر به قم حضور در دوره بازآموزی داوران فوتبال استان قم است و این دوره آموزشی با حضور 45 داور فوتبال قم عصر امروز در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی منطقه دورشهر قم به شکل کارگاهی برگزار خواهد شد و حسن کامرانی‌فر در این دوره آموزشی داوران فوتبال قم را با راه‌کارهای ارتکاب کمتر اشتباهات داوری تاثیرگذار در نتایج بازی‌ها همانند آنچه که در دیدار صبای قم و استقلال خوزستان رخ داد آشنا می‌کند که این موضوع می‌تواند داوران را در بررسی نقش داور در سقوط صبای قم با اتفاقات رخ داده در هفته پایانی لیگ برتری بیشتر آشنا کند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbsfba.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما