يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 49403
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام رفیعی:

امام حسن(ع) با بدعت‌های مختلف مبارزه کرد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: امام حسن(ع) با سخنرانی، موعظه و نامه نوشتن با بدعت‌های مختلف از جمله تحریف تفسیر قرآن کریم و جعل احادیث مبارزه کرد.
امام حسن(ع) با بدعت‌های مختلف مبارزه کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ضرورت کمک به نیازمندان اظهار کرد: هر فردی باید سعی کند که در ابتدا به بستگان خودش کمک و از بستگان خودش دستگیری کند، در خانواده‌ها افراد ثروتمندی زیادی هستند که می‌توانند بدون مشکل به دیگران کمک کنند.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات امام حسن(ع) سرپرستی خانواده‌های مختلف بود، این امام معصوم فوق العاده شجاع بود و امام حسن(ع) مظهر بردباری است، اما این امام معصوم در عین حال مظلوم بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسن(ع) در جنگ‌های جمل و صفین شجاعت خودشان را نشان دادند، اما با این وجود دشمنان در طول تاریخ به خصوص سر قضیه صلح به این امام معصوم تهمت‌های زیادی زدند.

رفیعی با اشاره به فعالیت‌های امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام معصوم با سخنرانی، موعظه و نامه نوشتن با بدعت‌های مختلف از جمله تحریف تفسیر قرآن کریم و جعل احادیث مبارزه کرد.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که امام حسن(ع) زاهدترین، عابدترین و برترین شخص در زمان خودش بود، در کتاب‌های علمای شیعه و سنی، مطالب بسیار زیادی در بیان مناقب امام حسن(ع) ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: سیوطی از علمای بزرگ اهل سنت در قرن 9 هجری گفت که برای امام حسن(ع) مناقب زیادی وجود دارد، این امام معصوم اهل سخاوت بود و ویژگی‌های زیادی همچون وقار، آرامش و اقتدار در او جمع شد.

رفیعی با اشاره به شاگرد پروری امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام معصوم پس از واگذاری خلافت از کوفه به مدینه رفت و در این شهر به مدت 10 سال به تربیت شاگرد و کادر سازی مشغول بود، برخی از اصحاب امام حسین(ع) در قیام عاشورا از شاگردان امام حسن(ع) بودند که در مقابل ظلم ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: امام حسن(ع) در شهر مدینه به فقرا و محرومین کمک می‌کرد و کمک به ایتام و افراد بی سرپرست جزو فعالیت‌های این امام معصوم بود، املاک و باغ‌هایی از امام علی(ع) به جای ماند که همگی وقف بودند، امام حسن(ع) از این اموال به فقرا و محرومین در شهر مدینه کمک می‌کرد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خواهران و برادران و سرپرستی آن‌ها از جمله فعالیت‌های امام حسن(ع) در شهر مدینه بود.

رفیعی با اشاره به صلح امام حسن(ع) اظهار کرد: این امام معصوم پس از شهادت امام علی(ع) حکومت را به دست گرفت، اما معاویه در برابر امام حسن(ع) ایستاد و در نهایت این مساله منجر به صلح امام حسن(ع) با معاویه و واگذاری حکومت به معاویه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسن(ع) در طول تاریخ مظلوم بود و تهمت‌های زیادی به این امام معصوم زده شد، بنی امیه امام حسن(ع) را بسیار آزار دادند، حدود 220 کتاب در مورد این امام معصوم نوشته شده است.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjtxex.uqehyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما