سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 49518
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر موسسه دارالزهرا

فرصت گران استغفار شب‌های قدر را آسان از دست ندهیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر موسسه دارالزهرا با بیان اینکه انسان‌ها باید در چنین شبی از اعمال زشت خود استغفار کنند، گفت: شب‌های قدر، شب‌های توبه است و خداوند در آن شب‌ها بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می‌دهد.
فرصت گران استغفار شب‌های قدر را آسان از دست ندهیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی، با بیان اینکه سرنوشت یک سال انسان در شب‌های قدر معین می‌شود، اظهار کرد: یکی از با فضیلت‌ترین اعمال در شب قدر «احیاء» است که این عمل به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح با یاد خدا است.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید در چنین شبی از اعمال زشت خود استغفار کنند، گفت: شب‌های قدر، شب‌های توبه است و خداوند در آن شب‌ها بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می‌دهد.
مدیر موسسه دارالزهرا ادامه داد: برجسته‌ترین آیات قرآن در مورد شب قدر و فضیلت آن است، تا جایی که خداوند متعال می‌فرماید ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم و شب قدر از هزار ماه برتر است.
معنوی بیان کرد: از دیدگاه قرآن کریم عظمت و شرافت این شب آن قدر والاست که خداوند می‌گوید: «و تو چه می‌دانی شب قدر چیست؟» با کمی دقت در آیاتی از قرآن کریم که در آنها نیز این گونه خطاب به کار رفته است، متوجه می‌شویم که خداوند هنگام اشاره یا تذکر به امور بسیار پراهمیت به این صورت پیامبر اکرم (ص) را مورد خطاب قرار داده است.
وی با اشاره به آیه‌ای از آیات قرآن، عنوان کرد: در آیه‌ای از قرآن، خداوند این شب را از 30 هزار شب که شب قدری در آنها وجود ندارد، برتر می‌داند که این قیاس به طور ملموس‌تری عظمت شب‌های قدر را برای ما روشن می‌کند.
مدیر موسسه دارالزهرا با بیان اینکه خداوند از شب‌های قدر با عنوان «مبارک» یاد می‌کند، گفت: مبارک به معنای پر خیر و برکت است و به کار بردن این تعبیر در خصوص شب قدر به این مفهوم است که این شب بلند مرتبه، گنجایش و ظرفیت خیر فراوانی را دارد تا جایی که به تصریح آیات قرآن کریم، نزول قرآن در این شب صورت گرفته است و به سبب خیر و برکت فراوانی که در این شب وجود دارد و در چنین شبی رحمت و مغفرت خداوند به سوی بندگان نازل می‌شود.

معنوی از دیگر آثار مهم شب قدر را برداشتن عذاب در این شب و در امان بودن بندگان از عقوبت های الهی ذکر کرد و افزود: خداوند به صراحت سرتاسر این شب را از لحظه آغاز تا سپیده دم آن را سرشار از سلامت بر می شمارد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg7n9t.ak9yq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما