شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 4954
از ابتدای آبان ماه 90 صورت گرفت؛

اعزام بیش از ۷۰۰۰ دانش آموز قمی به مناطق جنگی

قم نيوز : قم نیوز: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قم از اعزام بیش از ۷۰۰۰ دانش آموز قمی از آبان ماه تا ۲۵ اسفندماه سال گذشته به مناطق جنگی خبر داد.
اعزام بیش از ۷۰۰۰  دانش آموز قمی به مناطق جنگی
به گزارش قم نیوز، ناصر حمزه ای با بیان این که بیش از ۷۰۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر به همراه جمعی از فرهنگیان استان از آبان ماه تا ۲۵ اسفند ماه سال گدشته به مناطق جنگی کشور اعزام شدند؛ گفت: سفرهای راهیان نور علاوه برحفظ و ارتقاء روحیه مقاومت و ایثار، باعث می شود افکار انحرافی و مادی از این روحیه زدوده شود و روحیه ایثار و شهادت در زیر غبار زندگی مادی مدفون نگردد.

وی تصریح کرد: حفظ روحیه ایثار و مقاومت باعث می شود تا در آحاد کشور در مقابل هجمه های دشمن نسبت به مرزهای میهن اسلامی و تخریب اعتقادات، آمادگی کامل وجود داشته باشد.

وی افزود: ما اگر از بعد ملی نگاه کنیم دوران هشت ساله واقعا دفاع مقدس است. چون هر فردی برای حفظ دستاوردهای رزم خودش در دفاع از آرمانها، تقدس قائل است. اما در فرهنگ اسلامی، که حب الوطن جزئی ازایمان است؛ ما فراتر از بحث ملی به دفاع مقدس نگاه می کنیم و بنابراین به مراتب جایگاه مقدس و متعالی خاص خود را داراست.

وی با بیان اینکه قصد دشمنان از حمله به مرزها نه فقط خاک بلکه به تصرف در آوردن و از بین بردن اعتقادات دینی ما بوده است، اظهار داشت: کشته شدن در راه آرمان های اعتقادی یک اتفاق عادی نیست، شهادت است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بازدید از سرزمین های نور اذعان داشت: اینکه گفته می شود سرزمین های دفاع مقدس قطعه ای از بهشت است، حقیقت دارد. بنابراین اگر افرادی در این سفر معنوی برای زیارت مناطق عملیاتی حضور پیدا می کنند، به خاطر یادآوری ایثار و مقاومت و پیروزی وتلاش رزمندگان اسلام و شهدا است و این موضوع، حقیقت ارزشمندی است.

ناصر حمزه ای ادامه داد: زیارت رزمگاه شهدا، علاوه بر اینکه یک یادمان است، برای همرزمان شهدا، تجدید روحیه ایثار ومقاومت و برای نسل های بعدی که فضای جبهه را درک نکرده اند، درس ولایت پذیری، دفاع و انتقال ارزشهاست.

وی در پایان به اعزام دانش آموزان استان به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت:در سال جاری دو برابر سال گذشته اعزام دانش آموزی داشته ایم که در قسمت برادران ۵۲۳۰ نفر و در بخش خواهران ۱۸۳۰نفر دانش آموز و همکار فرهنگی در قالب مربی، مسئول و مداح و روحانی اعزام کرده ایم .

وی افزود: آمادذگی داریم در صورت تامین اعتبار لازم برای درک فضای معنوی رزمگاه رزمندگان، جانبازان و آزادگان سرافراز و قتلگاه شهدای عزیز این اعزام ها را همچنان ادامه دهیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.k0o2yt0noa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما