جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۴
کد مطلب : 49681
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مدعای دفاع از خط امام نباید با دشمنان نشست و برخاست کند

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی نمی‌تواند ادعای دفاع از خط امام خمینی(ره) را داشته باشد، ولی با دشمنان این خط نشست و برخاست داشته باشد، محبت دنیا و آخرت در یک قلب جمع نمی‌شود.
مدعای دفاع از خط امام نباید با دشمنان نشست و برخاست کند
مدعای دفاع از خط امام نباید با دشمنان نشست و برخاست کند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی بعد از ظهر امروز در آیین جزء خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به عاقبت گناهکاران اظهار کرد: انسانی که آلوده به گناه است، عاقبت کارش به آنجا می‌رسد که آیات الهی را تکذیب می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد در رکاب رسول اکرم(ص) بودند، اما به دلیل آلودگی به گناه و تعلق به دنیا در مقابل امام علی(ع) قرار گرفتند، سرنوشت بد در انتظار گناهکاران است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در روایات آمده است هیچ چیزی ضررش برای قلب انسان بدتر از گناه نیست، خداوند فرمود زمانی که بنده من خواهش نفسانی خودش را بر طاعت من ترجیح داد، کمترین کیفر این است که او را از لذت مناجات محروم کنم.

حاج ابوالقاسم با اشاره به گناه شرک اظهار کرد: نخستین سفارش حضرت لقمان به فرزندش این بود که به خداوند شرک نورز، شرک ظلم بزرگی است، رسول اکرم(ص) فرمود هرگز به خدا شرک نورزید، حتی اگر شما را با آتش بسوزانند.

وی ادامه داد: از جمله آثار شرک به خدا می‌توان به حبط اعمال و اضطراب اشاره کرد، کسی که مشرک باشد، آرامش ندارد و همیشه اضطراب دارد، مشرک همچون کسی است که از آسمان سقوط کرده باشد و پرندگان او را تکه تکه می‌کنند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: آرامش و اطمینان از آن کسی است که همیشه به دنبال تحصیل رضایت خدا باشد، کسی که به دنبال کسب رضایت شرق و غرب باشد، هیچ وقت آرامش پیدا نمی‌کند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به آثار شرک داشتن اظهار کرد: شرک مایه خواری در روز قیامت است و کسی که مشرک باشد، جایگاه او در آخرت در جهنم است.

وی ادامه داد: دنیا و شیطان، انسان را فریب می‌دهند و در روز قیامت کسی حاضر نیست به جای شخص دیگری عقوبت شود، انسان باید مراقب باشد که شیطان او را فریب ندهد، همانطوری که ابلیس پیشینیان را فریب داد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام علی(ع) فرمود دنیا سرای فریب و نیرنگ است، دنیا مثل آب دریا است که هر کس از آن بیشتر بنوشد، بیشتر تشنه می‌شود و انسان از دنیا سیراب نخواهد شد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت قناعت در دنیا اظهار کرد: انسان باید به حد کفایت از اموال دنیا استفاده کند، چون انسان هر چقدر بیشتر به دنبال کسب اموال دنیا باشد، باز هم سیر نخواهد شد.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فرمود محبت ما اهل‌بیت(ع) و محبت دشمنان ما در سینه یک نفر جمع نمی‌شود و در مسائل سیاسی هم اینگونه است، کسی نمی‌تواند ادعای دفاع از خط امام خمینی(ره) را داشته باشد، ولی با دشمنان این خط نشست و برخاست داشته باشد، محبت دنیا و آخرت در یک قلب جمع نمی‌شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: کسانی که موقعیت ویژه ای دارند، وظیفه سنگین تری خواهند داشت، به عنوان مثال در قرآن آمده است همسران رسول اکرم(ص) در صورت انجام گناه، دو برابر دیگران عقوبت می‌شوند، اعضای خانواده‌های مدیران باید مراقب باشند، آن‌ها الگویی برای دیگران هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در کشور مدیر هستند، مسؤولیت بیشتری نسبت به توده‌های مردم دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchz-nk.23nw6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما