شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : 49689
منبع : خبرگزاری فارس
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم عنوان کرد

اجرای طرح‌های شفا، محسنین و اکرام ایتام در شب‌های قدر

قم نيوز : قم نيوز: معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم گفت: طرح‌های شفا، محسنین و اکرام ایتام در شب‌های قدر با هدف حمایت از ایتام، کمک به بیماران صعب‌العلاج و حمایت از خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.
اجرای طرح‌های شفا، محسنین و اکرام ایتام در شب‌های قدر
اجرای طرح‌های شفا، محسنین و اکرام ایتام در شب‌های قدر
به گزارش قم نيوز، اکبر رشیدی امروز، با اشاره به اجرای طرح شفا و محسنین همزمان با سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار کرد: این طرح در قم همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با عنوان اینکه طرح شفا در راستای یافتن حامی برای بیماران خانواده‌های بی‌سرپرست اجرا می‌شود، تصریح کرد: طرح اکرام ایتام با هدف جذب حامی برای ایتام زیر پوشش کمیته امداد قم در شب‌های قدر اجرا می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم با بیان اینکه سالروز شهادت امیر المومنین (ع) هفته اکرام و اطعام ایتام نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: این طرح با هدف جذب حامی برای حدود 2 هزار یتیم که زیر پوشش کمیته امداد بودند، اجرا می‌شود.

رشیدی با تاکید براینکه طرح اکرام افراد زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی‌(ره) در استان قم به اجرا می‌رسد، گفت: اجرای این طرح با الگو‌گرفتن شیعیان از سیره زندگی حضرت‌علی(ع) در رسیدگی به اطعام و اکرام ایتام در طول ماه مبارک رمضان به خصوص شب‌های قدر صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود پایگاه های ثابت و سیار کمیته امداد برای اجرای اطرح اکرام ایتام، گفت: این پایگاه‌ها در مساجد و محدوده حرم‌مطهر مطهر حضرت معصومه (س) به‌ منظور جذب حامی برای ایتام نیازمند ایجاد شده و هر فرد نیکوکاری با توجه به توانایی مالی خود، برای حمایت از یک یا چند یتیم نیازمند، نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اجرای طرح شفا و محسنین در شب‌های قدر در قم، بیان کرد: در این طرح برای افرادی که دچار بیماری صعب‌العلاج هستند جذب حامی صورت می‌گیرد.

رشیدی از وجود بیش از هزار و 450 بیمار صعب العلاج مورد حمایت کمیته امداد در قم، خبر داد و تصریح کرد: خیرین با مشارکت در اجرای این طرح می توانند از یک یا چند بیمار مددجوی امداد که توان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان را ندارند، حمایت کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای نخستین طرح حمایت از خانواده با عنوان محسنین در استان قم اشاره کرد و گفت: با توجه به موفق بودن اجرای طرح اکرام ایتام، حامیان بسیاری برای ایتام استان قم جذب شدند که در این راستا تصمیم گرفته شد، طرح محسنین برای حمایت از نهاد خانواده اجرایی شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم ادامه داد: این طرح برای حمایت از خانواده‌ها از سوی خیرین در ماه رمضان برگزار می‌شود و در قالب این طرح برای 2 هزار و 800 کودک غیر یتیم جذب حامی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1vdj.w6d1cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما