دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 50115
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت جامعة المصطفي العالميه مطرح كرد

پيوند عيد فطر با امامت و ولايت/دعا براي فرج امام زمان(عج) در روز عيد فطر

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه تاريخ و سيره اهل بيت جامعة المصطفي العالميه گفت: پيوند عيد فطر با مسئله امامت و ولايت ضروري است بايد در روز عيد فطر يادآور ي كرد حضرت بقيه الله(عج) صاحب اصلي دين است بنابراين در اين روز شايسته است به ياد امام زمان(عج) باشيم.
پيوند عيد فطر با امامت و ولايت/دعا براي فرج امام زمان(عج) در روز عيد فطر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین عبدالمحمدی، ضمن تبریک عید سعید فطر با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار کرد: کمترین هدیه برای روزه‌داران این است که فرشته الهی در آخرین روز ماه رمضان ندا می‌دهد ای بندگان خدا بشارت باد بر شما که گناهان شما بخشیده شد.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که روزه‌داری کردند بر خود مسلط شدند و کسانی که ساعت‌ها گرسنگی و تشنگی را تحمل کردند تمرینی بر بندگی خدا بود تا در ایام دیگر نیز فرامین الهی را اطاعت کنند و گوش به فرمان الهی باشند، در حقیقت ثمره روزه تقوا است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه تقوا این است که انسان بر خود مسلط باشد و بتواند چشم، گوش، اعضا و جوارح خود را از حرام باز بدارد گفت: عید فطر در بیانی از امام صادق(ع) شبیه به روز قیامت است که محسنین و کسانی که نیکوکار بودند پاداش می‌گیرند و کسانی که نافرمانی خدا کردند و مرتکب گناه شدند به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.

وی عنوان کرد: زمانی که انسان از منزل به سمت مصلی برای اقامه نماز عید فطر می‌رود مانند این است که از قبرها برمی‌خیزد و به سوی پروردگار می‌رود تا پاداش خود را دریافت کند.

عبدالمحمدی یادآور شد: عید سعید فطر عید بزرگی است زیرا برای مدت 30 روز عده‌ای از بندگان خدا با اطاعت از فرمان الهی خوردن و آشامیدن را کنار گذاشتند بنابراین هر جایی انسان بر هوای نفس خود غلبه می‌کند عید است.

وی با بیان اینکه اعیاد اسلامی پس از مدت طولانی بندگی خدا واقع شده است گفت: به عنوان مثال عید فطر پس از یک ماه بندگی است عید قربان پس از ورود حجاج  به بیت الله حرام و تحمل زحمات طولانی و دشوار  در منا، مشعر و عرفات است.

مدیر گروه تاریخ و سیره اهل بیت جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: در مقطعی دنیا به پایان می‌رسد و برزخ و قیامت با مرگ فرد آغاز می‌شود اگر فرد نافرمانی الهی کرده باشد زیانکار است و اصل سرمایه را از دست داده است.

وی یادآور شد: عید فطر برای مؤمنان سبب خرسندی و خشنودی است و برای کسانی که نافرمانی الهی کردند شرمندگی و سرافکندگی را به همراه دارد.

عبدالمحمدی با بیان اینکه عید فطر باید با مسئله امامت و ولایت پیوند داشته باشد گفت: حضرت بقیه الله(عج) صاحب اصلی دین است و ما این حقیقت بزرگ را باید در روز عید سعید فطر یادآوری کنیم و به یاد امام زمان(عج) بوده و برای فرج آن حضرت دعا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زکات فطره در حقیقت زکات سلامتی است و خداوند در کنار عبادت بدنی عبادت مالی نیز قرار داده و این تدبیر مهم دین اسلام است که در صورت برگزاری عید فطر برکاتی نیز برای فقرا و نیازمندان داشته باشد و سبب خوشنودی آنها شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbs8bs.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما