يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 50240
منبع : روابط عمومي شركت شهركهاي صنعتي استان قم

اجراي 880 كيلومتر سيستم آبياري قطره اي در شهرك هاي صنعتي قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم، از اجراي 883 كيلومتر سيستم آبياري قطره در 319 هكتار از فضاهاي سبز شهرك ها و نواحي صنعتي استان خبر داد.
اجراي 880 كيلومتر سيستم آبياري قطره اي در شهرك هاي صنعتي قم
به گزارش قم نیوز، امير طيبي نژاد با اعلام اين خبر اظهارداشت: با وجود شرايط سخت آب و هوايي و همچنين محدوديت منابع آبي ولي خوشبختانه شهرك ها نواحي صنعتي قم از بهترين شرايط فضاهاي سبز برخوردار مي باشند.

وي با بيان اينكه نگهداري و حفظ وضعيت موجود سخت تر از ايجاد و توسعه فضاهاي سبز در شهرك هاي صنعتي قم است تصريح كرد: در يك مقطع زماني و در شرايط مناسب مي توان نسبت به ايجاد فضاهاي سبز اقدام كرد ولي نگهداري از آن در گرماي بالاي 40 درجه تابستان و يا سرماهاي زير 10 درجه يخبندان زمستان آنهم با بيش از 50 درجه اختلاف دما در طول سال امري سخت و طاقت فرسا است.

طيبي نژاد با بيان اينكه كمبود منابع آبي نيز يكي از عوامل مهم در سخت شدن شرايط نگهداري فضاهاي سبز است گفت: اين شركت با تمام توان و براساس وظايف خود نسبت به ايجاد و توسعه فضاهاي سبز در سطح شهرك هاي صنعتي اقدام مي كند و خوشبختانه سرانه ي اين فضاها در شهرك هاي صنعتي قم بيش از استاندارد و تعاريف در اين زمينه است ولي نگهداري و شاداب نگه داشتن آنها نيازمند كمك وهمياري همه دستگاه هاي استان است.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم واگذاري امور اجرايي شهرك هاي صنعتي به بخش خصوصي در راستاي اجرايي شدن اصل 44 قانون اساسي را مد نظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: محدوديت هاي منابع مالي و آبي، كار نگهداري فضاهاي سبز را با سختي روبرو كرده است البته ما بعنوان نماينده دولت در كنار و حامي شركت هاي خدماتي هستيم ولي همكاري ساير دستگاه ها نيز ضروري و لازم بنظر مي رسد.

وي وجود 319 هكتار فضاي سبز در شهرك ها و نواحي صنعتي در استان را نعمت و سرمايه اي مهم برشمرد و تاكيد كرد: در شرايط موجود حتي يك درخت هم براي ما مهم و حياتي است و براي نگهداري مناسب از آنها كليه فضاهاي سبز را به سيستم قطره اي به طول 883 كيلومتر مجهز كرده ايم تا مديريت مناسبي از منابع آبي خود داشته باشيم.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcawunm.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما