شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 50257
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم خبر داد؛

اجرای ۸۸۰ کیلومتر سیستم آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، از اجرای ۸۸۳ کیلومتر سیستم آبیاری قطره‌ای در ۳۱۹ هکتار از فضاهای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
اجرای ۸۸۰ کیلومتر سیستم آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی قم
اجرای ۸۸۰ کیلومتر سیستم آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی قم
به گزارش قم نیوز، امیر طیبی‌نژاد اظهار داشت: با وجود شرایط سخت آب و هوایی و همچنین محدودیت منابع آبی ولی خوشبختانه شهرک‌های نواحی صنعتی قم از بهترین شرایط فضاهای سبز برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه نگهداری و حفظ وضعیت موجود سخت‌تر از ایجاد و توسعه فضاهای سبز در شهرک‌های صنعتی قم است، تصریح کرد: در یک مقطع زمانی و در شرایط مناسب می‌توان نسبت به ایجاد فضاهای سبز اقدام کرد ولی نگهداری از آن در گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان و یا سرماهای زیر ۱۰ درجه یخبندان زمستان آنهم با بیش از ۵۰ درجه اختلاف دما در طول سال امری سخت و طاقت فرسا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه کمبود منابع آبی نیز یکی از عوامل مهم در سخت شدن شرایط نگهداری فضاهای سبز است گفت: این شرکت با تمام توان و بر اساس وظایف خود نسبت به ایجاد و توسعه فضاهای سبز در سطح شهرک‌های صنعتی اقدام می‌کند و خوشبختانه سرانه این فضاها در شهرک‌های صنعتی قم بیش از استاندارد و تعاریف در این زمینه است ولی نگهداری و شاداب نگه داشتن آنها نیازمند کمک و همیاری همه دستگاه‌های استان است.

وی واگذاری امور اجرایی شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی در راستای اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی را مد نظر قرار داد و گفت: محدودیت‌های منابع مالی و آبی، کار نگهداری فضاهای سبز را با سختی روبرو کرده است البته ما به عنوان نماینده دولت در کنار و حامی شرکت‌های خدماتی هستیم ولی همکاری سایر دستگاه‌ها نیز ضروری و لازم به نظر می‌رسد.

طیبی‌نژاد، وجود ۳۱۹ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان را نعمت و سرمایه‌ای مهم برشمرد و تأکید کرد: در شرایط موجود حتی یک درخت هم برای ما مهم و حیاتی است و برای نگهداری مناسب از آنها کلیه فضاهای سبز را به سیستم قطره‌ای به طول ۸۸۳ کیلومتر مجهز کرده‌ایم تا مدیریت مناسبی از منابع آبی خود داشته باشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciyraw.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما