شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 50259
منبع : خبرگزاری فارس
مدير مؤسسه پژوهشي فقاهت و تمدن‌سازي اسلامي مطرح كرد

لزوم توجه به نيازها براي ایجاد تحول در حوزه

قم نيوز : قم نیوز: مدير مؤسسه پژوهشي فقاهت و تمدن‌سازي اسلامي گفت: براي تحول در حوزه بايد به دنبال سؤالات و نيازها باشیم تا بتوانیم در مسير تكامل حوزه گام برداریم.
لزوم توجه به نيازها براي ایجاد تحول در حوزه
لزوم توجه به نيازها براي ایجاد تحول در حوزه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدتقی اکبرنژاد امروز، با تاکید بر لزوم حرکت حوزه بر اساس نیازها اظهار کرد: اقدامات حوزه باید بر اساس نیازهای جامعه باشد چرا که دین در بخش‌های مختلف جامعه صاحب‌نظر بوده اما بستر ارائه آن فراهم شود.

وی اضافه کرد: برای تحول در حوزه باید به دنبال سؤالات و نیازها باشیم تا بتوانیم در مسیر تکامل حوزه گام برداریم.

مدیر مؤسسه پژوهشی فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی با اشاره به مشکل فرار مغزها و نخبگان گفت: باید بستری فراهم شود تا طلاب نخبه در حوزه ادامه تحصیل دهند، تحقق این امر نیازمند برنامه‌ریزی و فکری اساسی است تا استفاده از استعداد و توانمندی طلاب در طول زمان تحصیل را به دنبال داشته باشد.

وی از تاکید بر رهبر انقلاب اسلامی نسبت به انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه یاد کرد و ادامه داد: در زمینه تحول در حوزه و حفظ حوزه انقلابی نباید فقط به برگزاری همایش‌ها اکتفا کرد بلکه باید در عمل به نتیجه رسید.

اکبرنژاد با اشاره به تحولات حوزه نسبت به ابتدای انقلاب گفت: تحولات حوزه باید متناسب با جامعه باشد هر چند فعالیت‌های مطلوبی در راستای تحول در حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه باید انجام شود، بسیار اندک است.

 وی خاطرنشان کرد: طلاب با استعدادهای مختلف باید از منابع درسی مختلفی استفاده کنند در حالی که این اصل اکنون رعایت نمی‌شود به همین علت باید برای حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

مدیر مؤسسه پژوهشی فقاهت و تمدن‌سازی اسلامی به برگزاری همایش رونمایی از کتاب «زوائد اصول» اشاره کرد و افزود: این کتاب از سوی جمعی از محققان این مؤسسه تألیف شده است؛ از دیگر آثار برجسته مؤسسه نیز می‌توان به کلام فقاهی، نظام معرفتی فقاهت، منطق تفسیر متن و ادبیات دین اشاره کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaounm.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما