شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب : 50272
منبع : خبرگزاری مهر
گرد و غبار از دشت مسیله به قم رسید؛

هوای قم در وضعیت هشدار قرار گرفت

قم نيوز : قم نیوز: بنا بر اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری قم، هوای کنونی شهر قم برای گروه‌های حساس در وضعیت هشدار قرار دارد.
هوای قم در وضعیت هشدار قرار گرفت
هوای قم در وضعیت هشدار قرار گرفت
به گزارش قم نیوز، مردم قم در نیم روز شنبه با هجم وسیعی از گرد و غبار روبه‌رو شدند که اداره‌کل هواشناسی استان قم منشأ این گرد و غبار را دشت مسیله و وزیدن بادهای شرقی می‌داند.

آن‌طور که از سوی کارشناسان هواشناسی استان قم اعلام شده آسمان خردلی در قم تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و پس از آن از حجم گرد و غبار کم می‌شود.

در گفت‌وگو با متولیان پایش هوا میزان غلظت آلاینده‌ها تا ۱۲۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب هم عنوان می‌شود که تقریبا ۱۰ برابر حد مجاز است و وضعیت خطرناک محسوب می‌شود.

محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم اما به وضعیت خطرناک معتقد نیست. او در گفت‌وگو با خبرنگار مهر می‌گوید وضعیت کنونی هوای شهر قم هشدار برای گروه‌های حساس است.

این درحالی است که وقتی غلظت آلاینده‌ها از ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب بیشتر می‌شود یعنی مرز هشدار را رد کرده است.

اروجی می‌گوید به این دلیل که وضعیت کنونی هوا پایدار نیست و در ساعات آینده از غلظت آلاینده‌ها کم خواهد شد، وضعیت خطرناک در استان اعلام نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به اینکه گرد و غبار در حال حاضر بیشتر از حد مجاز اعلام شده اما ماندگاری ۴۸ ساعته ندارد، گفت: اگر میانگین ۴۸ ساعت گرد و غبار غلظتی معادل ۱۲۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب اعلام شود، وضعیت را خطرناک اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: شرایط کنونی برای افراد حساس، بیماران قلبی، کودکان و ... مضر است و این افراد باید از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf00dt.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما