يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 50292
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

ترکیه رقیب ایران در صادرات به کشورهای منطقه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: مهم‌ترین رقیب ایران در صادرات منطقه کشور ترکیه است چرا که این کشور بازارهای مطلوبی را در کشورهای آسیای میانه، روسیه، عراق و افغانستان به خود اختصاص داده است.
ترکیه رقیب ایران در صادرات به کشورهای منطقه
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل خاکی، با اشاره به وضعیت صادرات ایران به روسیه اظهار کرد: آمار صادرات ایران به روسیه رو به رشد است هر چند جمهوری اسلامی برای صادرات به روسیه رقبایی همانند چین و ترکیه دارد.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین رقیب ایران در صادرات منطقه کشور ترکیه است چرا که این کشور بازارهای مطلوبی را در کشورهای آسیای میانه، روسیه، عراق و افغانستان به خود اختصاص داده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم ادامه داد: صادرکنندگان ترکیه برای صادرات کالا به کشورهای مختلف به شیوه مطلوبی از سوی ترکیه حمایت می‌شوند و دولت این کشور به صادرکنندگان خود یارانه می‌دهد، این سیاست سبب شده است که ترکیه چند برابر کشور ایران به بازارهای منطقه صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت صادرات ایران به عربستان پس از قطع روابط بین این دو کشور اظهار کرد: از گذشته تاکنون مراودات اقتصادی چندانی بین ایران و عربستان وجود نداشته است و کشور عربستان بیشتر از چین کالا وارد می‌کند به همین علت قطع روابط عربستان با ایران تاثیر چندانی در صادرات ایران نداشته است.

خاکی در پایان خاطرنشان کرد: در گذشته هم اگر صادراتی از ایران به عربستان انجام می‌شد با سختی همراه بود؛ ایران در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشتر کالاهای خود را به امارات صادر می‌کند و از این کشور کالاهای ایرانی به دیگر کشورهای عربی صادر می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchiinm.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما