دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 50336
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان قم:

415 کارگاه تولیدی در قم راه اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان قم از ایجاد 415 کارگاه تولیدی در قم با حمایت های صورت گرفته در سال گذشته خبر داد.
415 کارگاه تولیدی در قم راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز، حسین فرهادی، اظهار کرد: تکمیل و احداث مسجد و حسینیه، ایجاد خانه برای نیازمندان، تاسیس کتابخانه و آب رسانی به مناطق محروم از جمله فعالیت‌های عمرانی است که توسط بسیج سازندگی استان قم در نوروز96 و حضور جهادگران قم در استان‌هایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، خراسان جنوبی و سایر مناطق محروم کشور برای خدمت رسانی بهتر به مردم در مناطق محروم انجام گرفته است.

وی با اشاره بر تاکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: از سال 92 در سپاه پاسداران قرارگاه جهاد اقتصادی تاسیس شده است که این قرارگاه با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نقش موثری در تامین تسهیلات بنگاه‌های کوچک تولیدی برعهده گرفت.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان در ادامه از اشتغالزایی خوب فعالیت‌های تولیدی برای جوانان استان قم یاد کرد و افزود: در سال‌های گذشته توسط بسیج سازندگی استان قم به متقاضیان برای پرورش دام سبک و سنگین، کشت زعفران، احداث گلخانه، راه اندازی کارگاه‌های تولید صنایع دستی و همچنین پرورش زنبور عسل تسهیلاتی ارائه شد و این روند تا سال‌های آینده با اعتبارات بیشتر ادامه می‌یابد.

وی با توجه به اهمیت تامین امنیت غذایی در اقتصاد کشور ادامه داد: در سطح استان قم فعالیت‌های جهادی مطلوبی برای تولید انواع ماهی، مرغ بومی، شتر مرغ، بلدرچین و سایر منابع غذایی صورت گرفته است.

فرهادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 54 میلیارد ریال برای انجام فعالیت‌های عمرانی توسط جهاد سازندگی استان قم اختصاص یافت افزود: در سال 95 با راه اندازی 415 کارگاه تولیدی در قم که هر کارگاه به طور متوسط 130 میلیون ریال هزینه داشته است، عرصه‌های جدیدی برای بالا بردن ظرفیت تولید و اشتغال استان ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه مناسب قم در سطح کشور در موضوع تولید لبنیات ضروری است که با ایجاد صنایع تبدیلی در سطح استان قم تولیدات استان را با ارزش افزوده به سایر استان‌های کشور صادر کنیم. همچنین با بهره برداری از معادن استخراج سنگ‌های زینتی می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای کار استان را فراهم کرد.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به ایجاد بازارچه‌های دائمی در سطح شهر اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی تفاهم نامه‌های خوبی با دستگاه‌های مسؤول در ارتباط با ایجاد بازارچه‌های دایمی به امضا رسانده است.

وی ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی تلاش زیادی  برای نجات معتادان و سالم سازی مناطق مختلف شهر از آسیب اعتیاد است دارد که در این ارتباط معتادان پس از گذراندن مراحل ترک می‌توانند از تسهیلات خود اشتغالی برای راه اندازی کسب و کاری آبرومند استفاده کنند.

فرهادی در پایان گفت: سازمان بسیج سازندگی با برپایی اردوهایی که در آن به صورت تخصصی و با حضور افراد کارشناس تلاش می‌کند با گفتمان سازی در سطح جامعه، اقشار مختلف مردم را به سمت کار و تولید هدایت کند و در همین راستا داوطلبان شرکت کننده در اردوهای جهادی، مردم مناطق محروم را با راهکارهای تولید و ارائه محصول آشنا می‌کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg3w9n.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما