سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 50399
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح داد

صادرات 176 میلیون دلاری کالا از استان قم

شهرک عقیق در قم راه‌اندازی شود
قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: سال گذشته 176 میلیون دلار صادرات از استان داشتیم که امکان افزایش این آمار با توجه به ظرفیت‌های استان قم وجود دارد.
صادرات 176 میلیون دلاری کالا از استان قم/شهرک عقیق در قم راه‌اندازی شود
صادرات 176 میلیون دلاری کالا از استان قم/شهرک عقیق در قم راه‌اندازی شود
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان قم اظهار کرد: هر چقدر که با عرضه کالای قاچاق در استان بیشتر مبارزه کنیم، به بخش تولید بیشتر کمک کردیم، هر چند برنامه اصلی برخورد با پرونده‌های کلان قاچاق در استان قم است.

وی اضافه کرد: نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی استان قم را سال گذشته در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم، همچنین در سال گذشته 176 میلیون دلار صادرات از استان قم داشتیم که امکان افزایش این آمار با توجه به ظرفیت‌های استان وجود دارد، هر چند بخش زیادی از فرش تولید شده در استان قم نیز از گمرک‌های دیگر به خارج از کشور صادر می‌شود که جزو آمار صادرات استان قم محسوب نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: امسال سیاست دولت افزایش 25 درصدی آمار صادرات کشور است، در این راستا به دنبال گرفتن میز صادراتی فرش ایران هستیم تا بتوانیم آمار صادرات استان قم را افزایش دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان قم اظهار کرد: این استان، قم معدنی نیست اما با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی، ظرفیت‌های معدنی خوبی دارد و دو درصد منابع معدنی کشوری در استان قم است.

ذاکری یادآور شد: دو معدن طلا در استان قم وجود دارد که بعد از اتمام مرحله اکتشاف معادن استان، برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنیم، مدیریت دریاچه نمک با استان قم است اما در گذشته راه دسترسی از استان به این دریاچه نداشتیم، اکنون این راه دسترسی ایجاد شده است،  مواد آلی زیادی در دریاچه نمک وجود دارد که این مواد دارای ارزش زیادی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: معادن خوبی در زمینه عقیق در استان قم وجود دارد و واحدهای زیادی در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی در استان فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم که یک شهرک در خصوص سنگ‌های قیمتی ایجاد شود.

وی با اشاره به مشکلات صنعت استان قم مطرح کرد: رکود بازار فروش یکی از مشکلات واحدهای تولیدی است، در این راستا باید برای ترغیب مردم به خرید کالاهای ایرانی تلاش کنیم و تا کنون نیز اقداماتی در این عرصه در سطح استان قم صورت گرفته است.

ذاکری ادامه داد: امسال پنج بسته در راستای رونق تولید و اشتغال توسط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور به استان‌ها ابلاغ شد، بسیاری از موانعی که در این زمینه در سال گذشته داشتیم، امسال با ابلاغ دستورالعمل‌ها از بین رفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: براساس دستورالعمل‌ها امسال واحد تولیدی می‌تواند از تسهیلات رونق تولید استفاده کند که 10 درصد افزایش تولید داشته باشد امیدواریم که با دستورالعمل‌های ابلاغ شده شاهد افزایش تولید واحدهای صنعتی استان قم باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف کشور ایجاد اشتغال یک میلیون نفری در کشور است، باید با همدلی همه دستگاه‌ها سهمیه استان قم برای ایجاد اشتغال تحقق پیدا کند، بر اساس برنامه صنعت استان باید برای پنج هزار و 800 نفر اشتغال ایجاد کنیم، اداره کار استان قم هم برای 6 هزار نفر باید اشتغال ایجاد کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1mdt.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما