جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 50484

مناطق روستايي قم ظرفيت ايجاد ناحيه صنعتي جديد را دارد

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم ضمن معرفي ظرفيت هاي توليدي و صنعتي روستاهاي استان خواستار ايجاد نواحي صنعتي جديد در مناطق روستايي اين استان شد.
مناطق روستايي قم ظرفيت ايجاد ناحيه صنعتي جديد را دارد
به گزارش قم نیوز، رضا سيار فرماندارقم در جلسه هيئت مديره شركت شهرك هاي صنعتي قم اظهارداشت: با توجه به استعداد هاي فني و همچنين صنايع توليدي متنوع موجود روستايي در مناطق مختلف استان، ظرفيت ايجاد نواحي صنعتي در اين حوزه ها وجود دارد.

وي با بيان اينكه مجموعه دستگاه هاي استان نيز آماده همكاري و خدمت رساني به شركت شهرك هاي صنعتي براي توسعه نواحي صنعتي هستند گفت: وجود واحدهاي توليدي در برخي از مناطق روستايي سبب به وجودآمدن مشكلات رفت وآمدی و زيست محيطي شده كه لازم است براي خروج اين صنايع و ساماندهي آنها و همچنين ارائه خدمات مطلوب تر به فعالان صنايع مستقر در روستاها تدابير لازم اتخاذ شود.

فرماندار قم شهرت كشوري برخي از صنايع تخصصي در روستاهاي قم را مد نظر قرار داد و تصريح كرد: يكي از عواملي كه سبب توليد انبوه و به دنبال آن افزايش اشتغالزايي پايدار در كشور مي شود تبديل واحد هاي توليدي كوچك در منازل و به اصطلاح زير پله اي به واحدهاي توليدي صنعتي است و شركت شهرك هاي صنعتي قم مي تواند با ايجاد فضا و زيرساخت هاي لازم  نسبت به ساماندهي وضعيت نامناسب موجود در راستاي اقتصاد مقاومتي اقدام كند.

امير طيبي نژاد مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم نيز با استقبال از ايجاد فرصت سازي براي توليد كالاي ايراني و افزايش اشتغال در كشور با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي اظهارداشت: هر اقدامي كه در راستاي تحقق منويات رهبر انقلاب و سياستهاي راهبردي دولت براي افزايش سطح اشتغال جوانان استان باشد را با كمال ميل انجام مي دهيم و آن را وظيفه اي براي خود مي دانيم.

وي ضمن قول مساعد براي كارشناسي با هدف تحقق اين خواسته، ادامه داد: توسعه اشتغال و كار در حاشيه روستاها ضمن كمك به اقتصاد خانوارهای روستا سبب كاهش و جلوگيري از مهاجرت ساكنان اين مناطق به شهر هاي همجوار مي شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcayynm.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما