شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 50568
منبع : خبرگزاری فارس

رويارويي آتليه‌طهران قم با تيم تازه وارد به ليگ برتر

سختي‌هاي زيادي را تحمل كرديم تا تيم تشكيل شود
قم نيوز : قم نیوز: تیم فوتسال آتليه‌طهران قم در سومين هفته رقابت‌هاي نيم‌فصل نخست لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با تيم پارسيان شهر قدس دیدار می‌کند.
رويارويي آتليه‌طهران قم با تيم تازه وارد به ليگ برتر / سختي‌هاي زيادي را تحمل كرديم تا تيم تشكيل شود
رويارويي آتليه‌طهران قم با تيم تازه وارد به ليگ برتر / سختي‌هاي زيادي را تحمل كرديم تا تيم تشكيل شود
به گزارش قم نیوز، فوتسال در قم پرطرفدارترین رشته ورزشی توپی است که به هر بهانه‌ای جمعیت زیادی از علاقمندان به خود را به سالن‌های ورزشی می‌کشاند و در یک دهه اخیر این رشته توانسته افتخارات زیادی از میادین داخلی و برون‌مرزی نصیب ورزش قم کند.

هر چند هنوز بزرگترین حسرت فوتسال قم رسیدن به مقام قهرمانی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته یعنی لیگ برتر است و نمایندگان لیگ برتری فوتسال قم در 18 دوره این رقابت‌ها هنوز طعم قهرمانی را نچشیده و تا آستانه قهرمانی تنها سه عنوان نایب‌قهرمانی کسب کرده‌اند، اما این رشته همچنان در قم پرهیجان است.

 

* قهرمانی تنها جام حذفی فوتسال ایران برای قمی‌ها

این در حالی است که چهار سال قبل قهرمانی در تنها جام حذفی برگزار شده فوتسال کشور توسط تیمی به نام ماهان‌تندیس نصیب فوتسال قم شد و البته فوتسال قم در رده‌های سنی پایه باشگاه‌های کشور موفقیت‌های متعددی از جنس قهرمانی کسب کرده‌اند اما هیچ‌کدام از این موفقیت‌ها نتوانسته جای قهرمانی در لیگ برتر ایران را برای قمی‌ها بگیرد.

البته این نکته را نباید از یاد برد که قم به عنوان یکی از استان‌های مهد فوتسال در ایران شناخته می‌شود و حضور ثابت فوتسال قم در تمام ادوار رقابت‌های لیگ برتر این رشته، نشان می‌دهد که چرخه بازیکن سازی و پرورش مربیان با استعداد در قم بسیار خوب در گردش است.

هر چند در تمام سال‌های حضور فوتسال استان قم در مسابقات لیگ برتر ایران، مشکلاتی از جنس مدیریت و عدم وجود منابع مالی بزرگترین معضل فوتسال قم بوده اما هرگز از علاقه قمی‌ها به این رشته کاسته نشده و این رشته همچنان روی پای خود ایستاده اما تمام فوتسالی‌ها از مسوولان استان قم به واسطه عدم توجه ویژه به این همه علاقمندی و ظرفیت در فوتسال قم گلایه‌مند و نگران هستند.

 

* حضور 2 تیمی قمی در لیگ برتر بعد از 18 سال

بعد از 18 سال حضور یک نماینده از فوتسال قم در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور، در سال 1396 یک اتفاق ویژه برای این رشته رخ داد و با موفقیت تیمی به نام آتلیه‌طهران در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، سهمیه قم در لیگ برتر به دو برابر افزایش یافت.

در واقع این برای نخستین‌بار در تاریخ فوتسال قم است که دو تیم به نمایندگی از این استان در رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور حضور می‌یابند و استعدادهای فوتسال قم این فرصت را دارند که به جای فکر کردن به مهاجرت به سایر استان‌ها، در تیم‌های شهرشان نبوغ خود را به نمایش بگذارند.

 

* قلی‌زاده: سختی‌های زیادی را تحمل کردیم تا تیم تشکیل شود

اما نمایندگان فوتسال قم برای حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران یعنی لیگ برتر با مشکلاتی دست به گریبان هستند، به طوری که در فاصله کمتر از یک هفته تا شروع نوزدهمین دوره این رقابت‌ها در سال 1396، هر دو تیم که به نام هیات قم و آتلیه‌طهران قم در این لیگ حضور یافته‌اند، وضعیت مشخصی نداشتند.

مدیر عامل باشگاه فوتسال آتلیه‌طهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تصریح کرد: ما دو روز مانده به نخستین بازی خود در فصل جدید لیگ برتر بازیکنان و مربیان تیم را معرفی کردیم و وقتی قرار شد نخستین بازی را در لیگ جدید انجام بدهیم، تیم هیچ تمرینی انجام نداده بود.

رسول قلی‌زاده اضافه کرد: ما در لیگ دسته اول هم کمبودهای زیادی داشتیم اما وقتی به لیگ برتر صعود کردیم تصور من این بود که به واسطه حضور در این سطح از مسابقات باشگاهی فوتسال ایران، مورد حمایت قرار می‌گیریم اما سختی‌های زیادی را تحمل کردیم تا تیم تشکیل شود، اما خوشبختانه مسوولان استان قول‌هایی را برای حل مشکل مالی تیم داده‌اند تا بتوانیم از اعتبار فوتسال قم در لیگ برتر دفاع کنیم.

 

* غیاثی: آتلیه‌طهران قم یکی از تیم‌های موفق لیگ برتر فوتسال خواهد بود

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در آستانه مصاف تیمش با پارسیان شهر قدس در هفته سوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به خبرنگار فارس در قم گفت: با جلو رفتن زمان و انجام بهتر تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی، قطعا تیم آتلیه‌طهران قم یکی از تیم‌های موفق فصل جاری لیگ برتر فوتسال خواهد بود.

سیدوحید غیاثی با بیان اینکه تیمش زمان کافی برای آماده‌سازی نداشته، تصریح کرد: ما در شرایطی وارد بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور شدیم که متاسفانه به دلایلی که همه می‌دانند هیچ زمان برای تشکیل اردو و انجام تمرینات آماده‌سازی در اختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: ورود به لیگ برتر فوتسال بدون تمرین و مسابقه تدارکاتی واقعا دل و جرات زیادی می‌خواهد اما وقتی همدلی و صمیمیت را در تک تک اعضای کادر مدیریت، فنی و بازیکنان تیم آتلیه‌طهران قم دیدم با انگیزه بیشتری وارد رقابت‌ها شدیم و خوشبختانه گام نخست را هم خوب برداشتیم.

 

* پیروزی نماینده فوتسال قم با 3 جلسه تمرین

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم اضافه کرد: بردن تیم فوتسال ارژن فارس در نخستین بازی این فصل لیگ برتر برای تیم ما کار چندان آسانی نبود، به ویژه اینکه تیم حریف خیلی زودتر از ما تمرینات خود را آغاز کرده بود و حتی یک مسابقه در هفته نخست نیز انجام داده بود و مجموعا شرایط بهتری داشت.

وی افزود: در هر حال باید بگویم که با سه جلسه تمرین گام به نخستین مسابقه رسمی خود در فصل جدید لیگ برتر فوتسال گذاشتیم و به لطف خدا، همت و تلاشی که بازیکنان داشتند و مهمتر از همه اینکه، تماشاگران طرفدار تیم آتلیه‌طهران سنگ تمام گذاشتند تا از این بازی سربلند خارج شویم.

غیاثی که با تیم آتلیه‌طهران قم به دنبال نایب‌قهرمانی در فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال به لیگ برتر راه یافته، افزود: ما هفته به هفته بهتر خواهیم شد، چون در حال حاضر نیاز به زمان داریم و در بازی‌های آتی مطمئنا به مراتب بهتر بازی خواهیم کرد و مطمئنم که آتلیه‌طهران یکی از تیم‌های موفق لیگ امسال خواهد شد.

 

* مسعودی: بازی معوقه آتلیه قم با مقاومت قرچک در تعطیلات لیگ برگزار می‌شود

سرپرست تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: تیم ما بعد از لغو مسابقه هفته نخست خود با تیم مقاومت قرچک، در هفته دوم بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سالن شهید حیدریان قم نخستین بازی این فصل را انجام داد و با حساب سه بر دو از سد تیم لبنیات ارژن فارس گذشت.

علی مسعودی در پاسخ به اینکه دیدار معوقه هفته نخست برگزار می‌شود یا نتیجه آن را رای انضباطی اعلام می‌کند؟ تصریح کرد: حتما این بازی برگزار می‌شود، زیرا زمانی که بازی به تعویق افتاد ما مقصر نبودیم و سالن شهید حیدریان قم به دلیل برگزاری مسابقات بین‌المللی کشتی آماده میزبانی ما از مقاومت قرچک نبود و به احتمال فراوان زمانی که اردوی تیم ملی تشکیل می‌شود، این بازی در تعطیلی لیگ به انجام خواهد رسید.

 

* استارت دیدارهای هفته سوم لیگ برتر از 18 تیر

بازی‌های نیم‌فصل نخست از نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به واسطه حضور تیم گیتی‌پسند قهرمان فصل گذشته این مسابقات در جام باشگاه‌های 2017 فوتسال آسیا از روز یکشنبه هجدهم تیر ماه آغاز می‌شود اما نمایندگان قم در روزهای 19 و 20 تیر به میدان می‌روند.

طبق برنامه سازمان لیگ فوتسال ایران، تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در روز دوم دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتسال نخستین دیدار خارج از خانه خود را برابر تیمی برگزار می‌کند که همانند آتلیه‌طهران، نخستین بار حضور در رقابت‌های لیگ برتر را تجربه می‌کند.

 

* رویارویی آتلیه‌طهران قم با تیم تازه وارد به لیگ برتر

تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم با کسب مقام نایب‌قهرمانی رقابت‌های فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به مسابقات لیگ برتر راه یافته، در حالی که تیم فوتسال پارسیان شهر قدس با خرید امتیاز تیم دبیری تبریز به رقابت‌های لیگ برتر راه پیدا کرده است.

نماینده فوتسال قم که با هدایت یکی از مربیان جوان و با دانش فوتسال قم یعنی سیدوحید غیاثی در لیگ برتر حضور یافته، در هفته نخست به دلیل آماده نبودن سالن شهید حیدریان قم برابر تیم مقاومت قرچک به میدان نرفت اما در هفته دوم توانست تیم ارژن فارس را شکست بدهد.

 

* بخشی تنها بازیکن اخطاری آتلیه‌طهران قم

فوتسالیست‌های تیم آتلیه‌طهران قم در بازی خانگی هفته دوم از نیم‌فصل نخست لیگ نوزدهم فوتسال ایران برابر دیدگان تماشاگران قمی برابر تیم ارژن فارس یک نیمه را با تساوی یک بر یک به پایان رساندند اما با تیزهوشی و تجربه بازیکنان کلیدی خود در نهایت به برتری سه بر دو دست یافتند.

در هفته سوم این بازی‌ها تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم از ساعت 18 روز دوشنبه نوزدهم تیر ماه در شهر قدس میهمان تیم پارسیان این شهر خواهد بود و شاگردان غیاثی در حالی برای کسب دومین برد متوالی خود گام به میدان می‌گذارند که در ترکیب این تیم تنها محسن بخشی یک کارت زرد دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdjk0k.yt0z96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما