سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 50692
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم:

در تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم

قم نيوز : قم نيوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: ما همچنان در بحث تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم.
در تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم
در تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم
به گزارش قم نيوز، سیدامیر سامع دوشنبه شب در دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست حسن بختیاری و با حضور ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به تعاملات مطلوب شهرداری و محیط زیست اظهار کرد: در حوزه محیط زیست شهری و وظایف مرتبط با شهرداری با اداره کل حفاظت محیط زیست همکاری گسترده داریم.

وی یکی از راه‌های کنترل ریزگردها و اقلیم و هوا در قم را توسعه فضای سبز دانست و تصریح کرد: استان باید برنامه‌هایی داشته باشد که حق‌آبه استان و شهر تامین شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم توسعه درختکاری و فضای سبز را امری ضروری خواند و گفت: هرچقدر بتوانیم فضای سبز پیرامونی و داخل شهر بپردازیم در حوزه زیست محیطی تاثیر مثبتی دارد که یکی از مشکلات این بخش تامین آب است.

وی با بیان اینکه ما همچنان در بحث تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم اظهار کرد: شهر قم حق‌آبه‌ای که از رودخانه و چاه‌ها داشته نمی‌تواند دست پیدا کند و ما باید این اختیار را داشته باشیم که با ارقامی که برای شهر مطلوب باشد بتوانیم برداشت کرده و به دنبال آن توسعه فضای سبز را محقق کنیم.

سامع تامین زمین مناسب را یکی دیگر از مسائل مهم در توسعه فضای سبز شهر عنوان کرد و افزود: پیشنهاد دادیم 3 هزار هکتار زمین محدوده شهر به شهرداری واگذار شود تا بتوانیم از آنها برای توسعه فضای سبز استفاده کنیم.

وی گفت: در حوزه مدیریت پسماند شهری بسیاری از زیرساخت‌ها نیازمند بودجه استانی و فرا استانی است که مجموعه استان باید در این راستا کمک ما باشند.

وی با اشاره به تجهیزات مورد نیاز شهری برای کاهش دفن زباله در شهر قم اظهار کرد: احداث کارخانه زباله سوز و هاضم با بودجه شهرداری تحقق پذیر نیست و باید استان کمک شهرداری باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb50bs.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما