سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 50722
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم مطرح کرد؛

۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر قم تکمیل شده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از تکمیل ۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر قم خبر داد.
۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر قم تکمیل شده است
۵۰ درصد شبکه فاضلاب شهر قم تکمیل شده است
به گزارش قم نیوز، علی‌جان صادق‌پور ظهر سه‌شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در قم با اشاره به عملکرد این سازمان در توسعه شبکه فاضلاب در استان قم اظهار داشت: با این حال مردم قم انشعاب فاضلاب را خریداری نمی‌کنند تا چرخه مدیریت پساب کامل شود.

وی افزود: در زمینه ادامه پروژه‌های فاضلاب در استان قم سیاست‌هایی در استان وجود دارد که با توجه به موضوع نشست زمین، قرار است مطالعاتی برای آینده این پروژه‌ها صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به اینکه ۱۱۰ کیلومتر قرارداد توسعه شبکه فاضلاب با بخش خصوصی در جریان است، اظهار کرد: روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر توسعه شبکه را داریم.

وی با اشاره به تلاش برای کاهش هدر رفت در شبکه انتقال آب در استان قم گفت: پرت شبکه در حال حاضر ۱۶ و نیم درصد است که به نسبت استان‌های دیگر قابل قبول محسوب می‌شود.

صادق پور افزود: یکی دیگر از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب فرهنگ سازی برای اصلاح مصرف در میان مردم است که در این رابطه در سال گذشته ۵۲۰ مدرسه را آموزش دادیم و ۷۵۰ نمایش در مدارس اجرا شد.

انتقاد از ترویج روش غلط مصرف آب

وی با انتقاد از ترویج روش غلط مصرف آب در میان مردم اظهار کرد: فرهنگ کشور ما مصرف بی‌رویه آب و برق و انرژی است و برای تغییر این رویکرد نیاز به هزینه اجتماعی از سوی نهادهای مختلف هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: در سال‌های اخیر اصحاب رسانه‌ تلاش‌هایی کرده و تغییرات ناچیزی در این روش مصرف به وجود آورده‌اند که کافی نیست.

وی افزود: در حال حاضر مردم نسبت به اهمیت صرفه‌جویی آگاه هستند اما هنوز در عادات روزانه خود تغییرات ایجاد نکرده‌اند.

صادق‌پور نحوه مدیریت منابع آبی در کشور را ناهنجار توصیف کرد و گفت: این نحوه مصرف غیر منطقی و غیر کارشناسی و خلاف مصالح است و توده جامعه در این حرکت با هم همراه هستند.

وی ابراز داشت: در شهر قم سرانه مصرف آب برای هر نفر ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم هیچ نسبتی با مشکلاتی که ما در عرصه خشکسالی و تأمین آب داریم، ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با اشاره به مشکلاتی که در عرصه کشاورزی در مصرف آب وجود دارد افزود: تولید محصولاتی مانند گوشت قرمز و هندوانه و ... از نشانه‌های بی‌تدبیری مصرف آب در کشاورزی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0edt.w6dx0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما