سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 51020
منبع : خبرگزاری فارس
به زودی صورت می‌گیرد

انتشار کتاب «مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی»

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: نسخه PDF کتاب «مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی» به زودی منتشر می‌شود، در این کتاب مباحث حوزه مدیریت شهری با رویکرد فقهی، دینی و حکمت مدیریت شهری بررسی شده است.
انتشار کتاب «مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی»
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی کشوری در قم با اشاره به تدوین کتاب «مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی» اظهار کرد: این کتاب توسط شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی از مجموعه مباحثی که در تیرماه سال 1395 در حوزه علمیه مروی مطرح شد گردآوری شده است.

وی افزود: در بحث مدیریت شهری با دو چالش رو به رو هستیم، نخست اینکه اساسا یا بحثی تخصصی در زمینه مدیریت شهری صورت نمی‌گیرد یا اینکه مباحثی مطرح می‌شود ولی رویکرد دینی ندارند، در این کتاب چندین ساختار مدیریت شهری که مهم‌ترین آن که برای نخستین بار هم هست که صورت می‌گیرد، طرح این مباحث با رویکرد فقهی، دینی و حکمت مدیریت شهری است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی با بیان اینکه نظریات مشهور در حوزه شهری یعنی نظریات خلاق در این زمینه نیز در این کتاب آورده شده است اضافه کرد: همچنین گفت‌وگویی با کارشناسان حوزه مدیریت شهری صورت گرفت و فلسفه حوزه مدیریت شهری از منظر دین بررسی شد و نتایج آن در این کتاب درج شده است.

حجت‌الاسلام کشوری عنوان کرد: تا کنون معیار واحد و دینی برای ارزیابی تصمیمات شهری وجود نداشته است و حتی برخی از فعالان حوزه مدیریت شهری یعنی اعضای شورای شهر از متخصصان حوزه مدیریت شهری نیستند بلکه از قشر بازیگران، ورزشکاران و ... هستند، تعداد اندکی هم که تحصیلات مرتبط با مدیریت شهری دارند و این مسئله را با رویکرد دینی بررسی نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: تدوین این کتاب از همان سال 95 آغاز شد و از نسخه فیزیکی آن در 12 مهرماه 95 رونمایی شد و در کمتر از یک هفته دیگر فایل PDF  این کتاب در فضای مجازی منتشر خواهد شد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchvvnm.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما