شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 51552
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون دفتر مقام معظم رهبری:

گاهی یک مکان به واسطه ذکر خدا، مسجد و گاهی به واسطه انتساب به شیطان باید خراب گردد

قم نيوز : قم نیوز: معاون دفتر مقام معظم رهبری با ذکر این مطلب که انتساب اشیاء، یکی از مراحل اصلی سقوط و صعود آنهاست، گفت: یک کاغذ کم ارزش به واسطه نقش بستن آیات خدا، به مقدس ترین شی مبدل می‎شود؛ ولی اگر کاغذی، مباحث ضاله را بر خود نقش ببندند، آن کاغذ را باید آتش زد.
گاهی یک مکان به واسطه ذکر خدا، مسجد و گاهی به واسطه انتساب به شیطان باید خراب گردد
گاهی یک مکان به واسطه ذکر خدا، مسجد و گاهی به واسطه انتساب به شیطان باید خراب گردد
به گزارش قم نیوز، حجت‎الاسلام والمسلمین مروی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم امامزاده موسی مبرقع(ع) در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) با ذکر این مطلب که انتساب اشیاء، یکی از مراحل اصلی سقوط و صعود آنهاست گفت: یک کاغذ کم ارزش به واسطه نقش بستن آیات خدا، به مقدس ترین شی مبدل می‎شود؛ ولی اگر کاغذی، مباحث ضاله را بر خود نقش ببندند، آن کاغذ را باید آتش زد.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی افزود: اماکن نیز چنین وضعتی دارند؛ اگر مکانی به محل سجود و ذکر و یاد خدا مبدل شود، قداست پیدا می‎کند و نام مسجد را به خود  می‎گیرد؛ ولی اگر همین مکان به شیطان منتسب شود؛ نه تنها قداست ندارد؛ بلکه باید آن مکان را مثل مسجد ضرار خراب و ویران کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با ذکر این مطلب که عظمت و شخصیت و احترام هر انسانی، به نسبت او به خداوند بستگی دارد، تصریح کرد: هرچه قدر که بندگی انسان بیشتر باشد ارزش او نیز بیشتر خواهد بود؛ معیار ارزش و شخصیت و مقام انسان به ارتباط عبد با خالق بستگی دارد.

وی گفت: هر شخصی به خاطر نسبت به یک امر مقدس و قدسی که پیدا می کند عظمت و قدرت پیدا خواهد کرد؛ آنچه سبب ارزش اصلی امامزادگان است، مساله انتساب معنوی و فیزیکی به ائمه اطهار(ع) می باشد.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: احترام به امامزادگان شریف، در حقیقت احترام به پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در احادیث ما تاکید بسیار زیادی روی مساله زیارت شده است؛ یکی از مواردی که بر اساس آیات و روایات، در قیامت مبتلا به انسان ها است، مساله وحشت و اضطراب و هراس قیامت است؛ ولی پیامبر اکرم(ص) فرمودند که کسی که فرزندان من را زیارت کند در قیامت او را از وحشت آن روز نجات می‎دهم.

حجت‎الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: ائمه اطهار و امامزادگان تجلی رحمت الهی هستند و با زیارت و اتصال به این حضرات در سایه مهر خاص خدا قرار می‏‎گیریم.
معاون دفتر رهبری بیان کرد: فهم قرآن تنها از مسیر توجه به فرمایشات ائمه انجام می‎گیرد؛ امام صادق(ع) بیان می‎کند که همانگونه که انسان، خداوند را ذکر می‎کند، خداوند نیز انسان را ذکر می‎کند؛ خداوند نیز بنده ذاکرش را ذکر میکند که این ذکر به معنی رحمت و فیض است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchimnm.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما