سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : 51684
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام عباسی ولدی:

آزار اهل خانه انسان را از رحمت خدا دور می کند

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس امور خانواده با اشاره به این که انجام واجبات و ترک محرمات اگر همراه آزار خانواده و اهل خانه باشد مانند کوبیدن آب در هاون است، گفت: آزار اهل خانه انسان را از رحمت خدا و مودت اهل بیت(ع) دور می کند.
آزار اهل خانه انسان را از رحمت خدا دور می کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که یکی از مقدس ترین نهادها و مکان ها نزد خداوند خانه و خانواده است، گفت: اگر کسی از نماز لذت نمی برد، با انفاق شاد نمی شود و از دیگران دستگیری می کند و این دستگیری در آرامش و آسایش روحی او بی نتیجه است شاید یک علتش این باشد که فرد نسبت به خانواده خود بی توجه است؛ زیرا آزار و اذیت خانواده و بی توجهی به آنها، انسان را از رحمت خداوند دور می کند.

وی افزود: انجام واجبات و مستحبات بدون مهر و محبت به اعضای خانواده مانند آب در هاون کوبیدن است و هیچ ثمره ای برای انسان ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایند« خیرکم خیرکم لأهله و انا خیرکم لأهلی» یعنی بهترین شما کسی است که بهترین شما در رابطه با خانواده‌اش باشد و من بهترین شما در رابطه با خانواده ام هستم.

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: رضایت همسر مهم ترین رکن ایمان و دین مداری است؛ انسان باید همانگونه که در بیرون از خانه رضایت دیگران را فراهم می کند به همان شکل رضایت همسر و فرزندان خود را به دست آورد و اگر غیر از این باشد فرد در امر دینداری نمره قبولی را کسب نخواهد کرد.

وی با اشاره به این که مؤمن باید فاصله خود تا خدا را با خط کش رفتار پیامبر(ص) محاسبه کند، افزود: بیشتر ما با وجود این که به واجبات و محرمات عمل می کنیم اما نسبت به خانواده خود بی توجه بوده و تصور می کنیم که تنها وظیفه ما نسبت به خانواده تأمین معاش و رزق است در حالی که خانواده محل دینداری و محبت است و تربیت مؤمن از خانه و خانواده شروع می شود.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ایمان مرد با محبت او نسبت به همسر و فرزندانشان سنجیده می شود، گفت: هر چه ایمان یک مرد بیشتر شود محبتش به خانواده افزایش می یابد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: زنی که در بیرون از خانه در عرصه های مختلف فردی پر تلاش و پرکار است در خانه نیز باید به همین شکل باشد زیرا اگر زن در خانه همسر و مادر خوبی نباشد کارش در بیرون خانه هیچ ارزشی نداشته و به علت بی توجهی به امور خانه و تربیت فرزندان و کم گذاشتن برای همسر نیز باید در مقابل خداوند پاسخگو باشد زیرا رسالت اصلی زن تربیت مؤمن است نه اشتغال بیرون از خانه؛ اشتغال در بیرون از خانه زمانی مفید است که به وظایف همسری و مادری زن آسیبی وارد نکند.

حجت الاسلام عباسی ولدی با اشاره به این که سیره اهل بیت(ع) رسیدی به خانه و اهل خانه بود، یادآور شد: هر کس اهل خانه خود را مورد آزار و اذیت قرار دهد از اهل بیت(ع) و مکتب ایشان دور شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdo90k.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما