سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 51699
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مؤسسه فرهنگی ارتباطات بین‌الملل تأکید کرد

ضرورت توجه روحانیت به حضور گردشگران خارجی در ایران

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مؤسسه ارتباطات فرهنگی بین الملل گفت: طلاب و حوزویان باید از حضور گردشگران خارجی برای تبیین آموزه‌های اسلام، بهره ببرند.
ضرورت توجه روحانیت به حضور گردشگران خارجی در ایران
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدجواد گلزار به القائات رسانه‌ای دشمن در منفی جلوه دادن ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: اکثر گردشگران خارجی که وارد ایران می‌شوند، چون تا پیش از این، تحت تاثیر القائات رسانه‌ای دشمن بوده‌اند، تصور منفی نسبت به ایران و معارف اسلامی دارند و گمان آنان از ایران، به عنوان یک کشور عقب افتاده است و اسلام را هم به عنوان مکتبی که اصلا توجهی به ارزش‌های انسانی ندارد می‌دانند در حالی که این تفکر درست نیست.

وی تصریح کرد: وقتی که گردشگران خارجی وارد ایران می‌شوند، همه این پیش داوری‌ها از بین می‌رود و از نزدیک مشاهده می‌کنند که ایران یک کشور توسعه یافته، دارای مردمانی مهربان، خونگرم، میهمان نواز و دارای امنیت بسیار بالاست؛ بنا بر این تمام پیش فرض‌های منفی و اشتباه گذشته آنها نسبت به کشورمان، از بین می‌رود و متوجه می‌شوند که معارف اسلامی، هم مبتنی بر ارزش‌های انسانی و فطری است که خداوند در وجود انسان‌ها قرار داده، و هم تمام القائات رسانه‌ای دشمن در مورد ایران کاملا غلط بوده است.

مدیر مؤسسه فرهنگی ارتباطات بین‌الملل به نقش روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه در تبلیغ معارف اسلامی در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ارتباطات جهانی موجب شده که انسان‌ها در تمام کره زمین با هم ارتباط داشته باشند که البته این ابزارها و این ارتباطات، ضرورت‌های خاصی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه وظیفه دارند متناسب با تغییرات ارتباطات جهانی، خودشان را با ضرورت‎ها و نیازهای دنیا تطبیق داده و خود را با توجه به شرایط زمان مجهز کنند؛ امروز از طلاب و روحانیون انتظار است که معارف قرآنی و دینی را به تمام دنیا عرضه کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjhmei.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما