سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب : 51705
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم مطرح کرد

کاهش جمعیت بومی در بافت فرسوده قم

قم نيوز : قم نیوز: دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم گفت: در بافت فرسوده شهر قم شاهد کاهش جمعیت بومی دارای پایداری اجتماعی هستیم.
کاهش جمعیت بومی در بافت فرسوده قم
کاهش جمعیت بومی در بافت فرسوده قم

به گزارش قم نیوز، سیده شبنم فاطمی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد، با اشاره به فاصله نزدیک حرم حضرت معصومه(س) تا بافت فرسوده شهر قم اظهار کرد: با پای پیاده تنها پنج دقیقه فاصله بین این دو محدوده است و میدان شهید مطهری به عنوان پایانه حمل و نقل شهری قم در بافت فرسوده قرار دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از فضاها در بافت فرسوده شهر قم رها شده است و بخش زیادی از این بافت نیاز به بهسازی دارد، یک مجموعه بزرگ اقتصادی در مرکز شهر قم در بافت فرسوده قرار دارد و برخی از مغازه‌ها در این بافت به دلیل فرسوده بودن بافت تعطیل شده است.

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم افزود: در بافت فرسوده شهر قم شاهد کاهش جمعیت بومی دارای پایداری اجتماعی هستیم و مهاجرین زیادی اکنون وارد این بافت شدند، این مساله موجب ایجاد معضلات اجتماعی در بافت فرسوده قم شده است.

فاطمی با اشاره به حضور زائرین در شهر قم اظهار کرد: بیشترین زائرین این شهر قدرت اقتصادی متوسطی دارند و باید طرح‌های اقتصادی در بافت فرسوده قم با توجه به این مساله باشد، باید به دنبال ایجاد مراکز تولید و عرضه سوغات زائرین در بافت فرسوده این شهر باشیم.

وی ادامه داد: زائرین به دنبال رفتن به فضاهای تفریحی در شهر قم پس از زیارت هستند، اما چنین فضاهایی را کمتر در این شهر داریم، در بافت فرسوده شهر قم فضای لازم برای ایجاد اماکن تفریحی برای زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد.

دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی قم افزود: می‌توانیم که الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی را در بافت فرسوده شهر قم ایجاد کنیم و اجرای چنین الگویی می‌توانند به این شهر هویت ببخشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchmqnm.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما