چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : 51723
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم مطرح کرد

رشد سریع آپارتمان نشینی در شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: در طول یک دهه گذشته رتبه استان در زمینه آپارتمان نشینی در کشور از رتبه 15 به رتبه چهارم رسید.
رشد سریع آپارتمان نشینی در شهر قم
به گزارش قم نیوز، سید حسن رضوی در قم با اشاره به ضرورت استفاده استان قم از ظرفیت فاینانس اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید از ظرفیت فاینانس کشور استفاده کنند، کشور بعد از برجام باید سالیانه ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

وی ادامه داد: در استان قم مشکل جذب سرمایه گذار نداریم، سرمایه گذاران در استان قم حضور دارند، اما ساز و کار استفاده بهینه از سرمایه گذاران را در استان نداریم. پنجره واحد سرمایه گذار در استان قم وجود ندارد و نتوانستیم که در این استان به خوبی از ظرفیت سرمایه گذاران بومی استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان قم افزود: در استان قم ظرفیت‌هایی همچون دریاچه نمک و بخش گردشگری را داریم. برخی از استان‌های کشور با استفاده از ظرفیت کویر و جذب سرمایه گذار توانستند که طرح‌هایی را در زمینه گردشگری در کویر اجرا کنند این در حالی است که دریاچه نمک قم در کنار جاده ای با تردد سالیانه 100 میلیون نفر آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

رضوی با اشاره به رشد آپارتمان نشینی در استان قم اظهار کرد: در طول یک دهه گذشته رتبه استان در زمینه آپارتمان نشینی در کشور از رتبه 15 به رتبه چهارم رسید. استان قم اکنون در زمینه بافت فرسوده در کشور رتبه سوم را دارد.

وی با اشاره به روند توسعه شهر قم با ایجاد منطقه پردیسان گفت: این مسئله موجب شد که احیای بافت فرسوده این شهر فراموش شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز شهر قم بافت فرسوده داریم و باید سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در این بافت هدایت کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxqnm.23nzidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما