يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 51899
منبع : روابط عمومی بهزیستی قم
مدیرکل بهزیستی قم اعلام کرد.

فعالیت یک مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان در قم

قم نيوز : قم نیوز: دکتررضا سلیقه گفت: درحال حاضر 6 مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد دراین استان فعال است که یک مرکز ویژه بانوان معتاد می باشد.
فعالیت یک مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد بانوان در قم
به گزارش قم نیوز، دکتررضا سلیقه گفت: دراین راستا 18 مرکز درمانی سرپایی اعتیاد نیز زیر نظر سازمان بهزیستی قم فعالیت می کند.

وی از صدور مجوز راه اندازی 2 مرکز درمانی اقامتی میان مدت ترک اعتیاد نیز دراین استان خبر داد و گفت: بزودی ساختمان این مراکز برای ترک معتادان تجهیز می شود.

وی در ادامه گفت: همه مردم باید نسبت به مساله اعتیاد، پیشگیری و درمان آن حساس باشند تا آسیب های اجتماعی در جامعه مدیریت شود.

مدیرکل بهزیستی قم با بیان این که آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید از مهدهای کودک آغاز شود، اظهار داشت: بسیاری از مردم به خصوص نوجوانان و جوانان نسبت به عوارض و آسیب های اعتیاد آگاهی های لازم را ندارند و این امر باعث می شود تا به راحتی با کشیدن سیگار درمرحله اولیه و بعد استفاده از مواد مخدر معتاد شوند.

وی با اشاره به این که آموزش های پیشگیری از اعتیاد دارای سه سطح است گفت: پیشگیری از اعتیاد در سطح اول اجتماع محور است به گونه ای که از سوی سازمان بهزیستی و نهادهای متولی آموزش ها با ارائه خدماتی از جمله توزیع بروشور، کتابچه و سی دی ها در مناطق آسیب پذیر به عموم مردم صورت می گیرد.

سلیقه اضافه کرد: در این مرحله کارشناسان در مدارس، مجتمع های آموزشی و فرهنگی، محله ها، مساجد و سایر مکانی که محل حضور مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است اعزام می شوند و از نزدیک موارد پیشگیری، عوارض و آسیب ها را بیان می کنند.

وی سطح دوم آموزش های پیشگیری از اعتیاد را ویژه معتادان دانست و گفت: در این مرحله مراکز درمانی سرپایی و میان مدت را به معتادان معرفی کرده تا بتوانند ضمن دریافت خدمات، به زندگی بهبود یافته فکر کنند.

مدیرکل  بهزیستی قم ابراز داشت: درسطح سوم آموزش ها و خدمات به معتادان دارای بیماری های اچ آی وی و عفونی داده می شود تا از سرایت بیماری ها به سایر معتادان و مردم جلوگیری گردد.

وی با تاکید بر این که 2 مرکز کاهش آسیب ها در استان قم فعال است گفت: این مراکز در میدان شهید محلاتی و نیروگاه دایر است تا معتادانی را که از لحاظ جسمی و روحی آمادگی ترک ندارند، از خدمات این مرکز استفاده نمایند.

سلیقه خاطرنشان کرد: استفاده ازسرنگ های مشترک برای تزریق اعتیاد باعث انتقال بیماری های عفونی و اچ آی وی به سایر معتادان می شود که باید با آگاهی بخشی به معتادان کنترل شود.

وی تقویت روحیه مذهبی در مردم را از مهم ترین علت های کاهش گرایش به اعتیاد دانست و گفت: مسائل و مبانی مذهبی از جمله عوامل محافظت کننده در مقابل اعتیاد است چرا که هر قدر آرامش و توجه به مسائل تربیتی و آموزشی در خانواده حاکم باشد از گرایش فرد به آسیب های اجتماعی و اعتیاد جلوگیری می کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb9wbs.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما