يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 51908
منبع : خبرگزاری مهر

جشنواره سراسری شعر طلاب در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: چهارمین جشنواره سراسری شعر طلاب (اشراق) با هدف استعداد یابی شاعران حوزوی در قم برگزار می‌شود.
جشنواره سراسری شعر طلاب در قم برگزار می‌شود
جشنواره سراسری شعر طلاب در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز‏، محمد حسنی ظهر یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: چهارمین جشنواره سراسری شعر طلاب (اشراق) با هدف تشویق و ترغیب طلاب شاعر و استعدادیابی شاعران حوزوی در قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به آرمان‌های حوزه علمیه انقلابی لازم است موضوعاتی برای گفتمان سازی مطرح شود و این یکی دیگر از اهداف جشنواره است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: جنبه بین المللی جشنواره از دیگر جنبه‌های جشنواره شعر اشراق است و در این باره پوستر جشنواره به پنج زبان عربی، اردو، انگلیسی، اسپانیایی و ترکی ترجمه شده است.

وی افزود: قطعا نشست‌هایی قبل از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود و در این جهت نشست‌هایی در تبریز، اهواز، مشهد و قم با موضوعات شعر مدرن شعر مذهبی کودک و نوجوان به زبان خارجی برگزار خواهد شد.

حسنی ادامه داد: نشست‌هایی نیز در سوریه و نجف در صورت انجام هماهنگی‌های لازم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه شاعران حوزوی است، افزود: کلاسیک، نو و کودک و نوجوان بخش‌های جشنواره است و موضوع بخش ویژه آن نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوه‌مندانه دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از تفاوت‌های این دوره با دوره‌های قبل تعداد بیشتر برگزیدگان است به طوری که ۳۵ نفر برگزیده و پنج نفر به طور ویژه انتخاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار ۳۰ مهرماه سال جاری است و علاقمندان برای ارسال آثار به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.eshragh.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc4oqp.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما