سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 51995
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه چهار قم :

دو بوستان جنگلی و کوهپایه ای در منطقه 4 احداث می شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه چهار قم گفت: دو بوستان جنگلی و هفت بوستان شهری در سال جاری در سطح منطقه احداث می شود.
دو بوستان جنگلی و کوهپایه ای در منطقه 4 احداث می شود
دو بوستان جنگلی و کوهپایه ای در منطقه 4 احداث می شود
به گزارش قم نیوز، مجید متین فر با اشاره به احداث دو بوستان جنگلی و کوهپایه‌ای، اذعان داشت: دو بوستان جنگلی در سطح منطقه پیش بینی شده و در مرحله کاشت اولیه می باشد که سرانه فضای سبز این منطقه به ۱۹ مترمربع به ازای هر نفر خواهد رسید.

وی با اشاره به شرایط کنونی و وضعیت امروزین جوامع بشری که با استرس و فشارهای روحی و روانی همراه است و افزود: اهمیت دادن به نشاط و شادی که پیش‌نیاز سلامتی انسان‌هاست، از وظایف مدیریت شهری محسوب می‌شود.

متین فر مصون ماندن ارتفاعات و اراضی شهر قم از تعرض را مهم‌ترین دستاورد احداث بوستان‌های کوهپایه‌ای دانست و گفت: امیدواریم با احداث پارک‌های جنگلی و ایجاد فضای سبز از رشد ساختمان‌ها در این گونه اراضی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به دو بوستان جنگلی پیش بینی شده با نام های بوستان قدس در تپه های مابین شهرک قدس و صفاشهر و بوستان ملاصدرا در انتهای فاز 6شهرک شهید زین الدین، گفت: در سالهای گذشته حدود 10هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در این مکانها کاشته شده تا مکان مناسب جهت ایجاد بوستان جنگلی آماده شود.

شهردار منطقه چهار قم با بیان اینکه این منطقه هم اکنون دارای ۸۸ بوستان شهری و هشت بوستان جنگلی است، اظهار داشت: با توجه به جمعیت حدود 180 هزار  نفری که در این منطقه ساکن هستند، طبق بررسی های انجام شده، سرانه فضای سبز این منطقه در حال حاضر ۱۷ متر و ۸۶ سانتی مترمربع است.

متین فر افزود: با احداث هفت بوستان شهری جدید با نام‌های پروانه، شکیبا، ابریشم، درنا، وزرا، ماهور، وفا، یزدان و دو بوستان جنگلی قدس و ملاصدرا سرانه فضای سبز این منطقه به بیش از 19 مترمربع می رسد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی استان قم، کمبود آب و شوری خاک سرانه فضای سبز منطقه در حال افزاش است و گونه های سازگار با محیط آب وهوایی برای کاشت درنظر گرفته شده که مساحت فضای سبز شهری منطقه چهار یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۲۲۳ مترمربع و مساحت فضای سبز جنگلی آن ۱۸۹ هزار و ۳۸۸ مترمربع است که در طرح تفصیلی قم ، سرانه فضای سبز عمومی 20 الی24 متر مربع به ازای هر نفر و سرانه فضای سبز شهری 5الی8 متر مربع به ازای هر نفر می باشد.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciw3aw.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما