چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 52052
منبع : خبرگزاری فارس
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم عنوان کرد

یک کشته و 19 مجروح در تصادفات جاده‌ای قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: در شاخص‌ترین تصادفات عصر روز گذشته شاهد 19 مجروح و یک کشته در محورهای ساوه-سلفچگان، گرمسار، کهک، پل بعثت و اتوبان قم-کاشان بوده‌ایم.
یک کشته و 19 مجروح در تصادفات جاده‌ای قم
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی در قم، با اشاره به 19 مجروح و یک کشته در شاخص‌ترین تصادفات عصر روز گذشته اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تصادفات امروز چهار خودرو در جاده نیزار بود که این حادثه در ساعت 14 و 47 دقیقه به اورژانس اطلاع داده شد که نخستین و نزدیکترین آمبولانس اورژانس از طرف نیزار و زیرزمان استاندارد به محل رسیده و طبق دستورالعمل با توجه به تعداد و شرایط مجروحین که شامل 13 نفر بودند درخواست آمبولانس بیشتر و همزمان اورژانس هوایی شد.

وی افزود: همزمان با اعزام آمبولانس‌های مورد نیاز به محل، بالگرد اورژانس نیز در محل حادثه حاضر شد و در نهایت 9 مجروح طی دو پرواز در کمترین زمان ممکن به بیمارستان شهید بهشتی منتقل شدند و 4 مجروح نیز توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بیان اینکه چندین تصادف موتورسیکلت‌ها در داخل شهر رخ داده است، عنوان کرد: همچنین عصر روز گذشته در محورهای ساوه-سلفچگان یک مجروح، گرمسار یک مجروح، کهک یک مجروح، پل بعثت دو مجروح و قم-کاشان با یک مجروح شاهد تصادفات جاده‌ای بودیم.

وی با اشاره به اینکه هر پایگاه اورژانس یک آمبولانس دارد و در فواصل 20 تا 30 کیلومتر از هم قرار دارند، تصریح کرد: در تصادفاتی که تعداد مجروحین زیاد است، ابتدا نزدیک‌ترین آمبولانس اورژانس به محل اعزام می‌شود و آمبولانس‌های بعدی با تاخیر و از فواصل دورتر به محل می‌رسند.

فراهانی اضافه کرد: بالگرد اورژانس به دلیل حساسیت‌های خاص امنیتی و ترافیکی براساس دستورالعمل و فرآیند پرواز می‌کند و حتما باید آمبولانس زمینی به محل برسد و پرسنل اورژانس صحنه را ارزیابی کنند سپس در صورت وجود مجروحین بدحال و زیاد بالگرد اعزام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زمان حضور اورژانس هوایی از زمان رسیدن پرسنل زمینی اورژانس و درخواست بالگرد محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: در مدت زمان درخواست بالگرد تا رسیدن اورژانس هوایی پرسنل آمبولانس‌ها اقدامات اولیه را برای مجروحین انجام می‌دهند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با اشاره به اینکه به دلیل تعداد بالای درخواست نیاز مردم به خدمات اورژانس و به دلیل تعداد بالای تصادفات شهر و جاده‌ای اورژانس ۱۱۵ در مواردی با تاخیر می‌رسند، اظهار کرد: اورژانس استان قم با ظرفیت استانی خدمات ملی در سطح شهر و جاده ارائه می‌دهد و در کنار فرهنگ‌سازی چگونگی امداد خواهی مردم از اورژانس برای ارائه خدمت مطلوب و به موقع به مردم، مسافران و شهروندان نیازمند نیروی فنی پایگاه شهر و جاده، آمبولانس، تجهیزات پزشکی و اعتبار است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با انتشار مطالب و اخبار غیرواقعی و غیرکارشناسی موجب بی‌اعتمادی مردم به یک سازمان حیاتی و مهم مانند اورژانس نشویم و از طرفی تضعیف روحی و بی‌انگیزگی در نیروهای فعال و بی‌ادعای خط مقدم سلامت فوریت های پزشکی را رقم نزنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdxz0k.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما