شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : 52157
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امور مالیاتی استان قم:

برخورد با فرار مالیاتی به بخش تولید کمک می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: بررسی تراکنش‌های بانکی در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی است تا منابع جدید مالیاتی اضافه شود و این اقدام به بخش تولید کمک می‌کند.
برخورد با فرار مالیاتی به بخش تولید کمک می‌کند
به گزارش قم نیوز، سهراب امدادی فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جایگاه نظام مالیاتی در یک کشور اسلامی اظهار کرد: در جامعه اسلام امر مالیاتی، یک امر حساس است، امام علی(ع) به مالک اشتر فرمود به گونه ای مالیات را بگیر که به صلاح مالیات دهندگان باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که به دلیل وابستگی بودجه کشورمان به نفت رخ داد، بی توجهی به گرفتن مالیات بود، در طول چند دهه اخیر سهم مالیات از تولید ناخالص کشورمان حدود 6 درصد بود که نسبت به کشورهای پیشرفته خیلی کم است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، کاهش وابستگی به درآمد نفت و افزایش درصد مالیات در تولید ناخالص کشور است و دولت در این راستا به دنبال افزایش مالیات دهندگان در ایران بوده است.

امدادی فرد با اشاره به تعامل اداره مالیاتی استان قم با مردم اظهار کرد: در این اداره کل تلاش کردیم که در کنار افزایش درصد درآمد مالیاتی در استان، رضایت مودیان را هم کسب کنیم و این مساله با همکاری مدیران استان قم، دستگاه‌های نظارتی و مردم ممکن شد.

وی ادامه داد: مهم ترین اقدام اداره کل مالیاتی استان قم در طول یک سال اخیر بهبود ارتباط با مودیان مالیاتی و تلاش برای فرهنگ سازی در راستای مالیات دادن در استان بود، در این راستا تعاملات خوبی را با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و تشکل‌های صنفی در قم داشتیم تا اهداف نظام مالیاتی محقق شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با بیان اینکه به مودیانی که توان پرداخت تمام بدهی‌های خود را نداشتند، مساعدت و بدهی‌های آن‌ها را تقسیط کردیم افزود: سرکشی به واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های ما بود و فرهنگ سازی در زمینه پرداخت مالیات یک ضرورت انکارناپذیر است.

امدادی فرد با اشاره به بخشودگی جرایم مالیاتی در استان قم اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره مالیاتی استان بخشودگی جرایم قابل توجه مالیاتی به خصوص در بخش تولید و بنگاه‌های اشتغال زا بود، همچنین پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی فعالان اقتصادی در راستای حمایت از تولید و اشتغال جزو اقدامات انجام شده به شمار می رود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات اداره کل مالیاتی استان قم مبارزه با فرار مالیاتی بود، همه بخش‌های فعال در اقتصاد کشورمان مالیات نمی‌دهند، برخی از افراد سودجو از منافع ملی برخوردار هستند، اما مالیات پرداخت نمی‌کنند و اداره کل مالیاتی استان شناسایی فرارهای مالیاتی در قم را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم افزود: این اداره کل برخی از تراکنش‌های بانکی را مورد بررسی قرار می‌دهد، اما مودیانی که مالیات خودشان را با اطلاعات شفاف پرداخت می‌کنند، مخاطب بررسی تراکنش‌های بانکی توسط اداره مالیاتی استان قم نیستند، بررسی این تراکنش‌ها در راستای جلوگیری از فرار مالیاتی است تا منابع جدید مالیاتی اضافه شود و این اقدام به بخش تولید کمک می‌کند.

امدادی فرد با اشاره به ضرورت همکاری مردم با اداره مالیات استان قم اظهار کرد: از مودیان تقاضا می‌کنم که اطلاعات قابل شناسایی را در خصوص فرار مالیاتی به این اداره کل بدهند و منافع برخورد با فرار مالیاتی نصیب خود مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر مردم مطمئن باشند که مالیات آن‌ها صرف آبادانی کشورشان می‌شود، به راحتی مالیات را پرداخت خواهند کرد، سه درصد مالیات بر ارزش افزوده برای طرح تحول بخش سلامت صرف و سه درصد دیگر از این مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داده می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از هزینه‌های بخش‌های آموزش و پرورش، آموزش عالی و نظامی در کشور از طریق مالیات تامین می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjavei.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما