سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 52657
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس شورای اسلامی استان قم گفت:

آژیر قرمز آلودگی هوا در منطقه سلفچگان به صدا درآمد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی استان قم نسبت به وضعیت آلودگی محیط زیست در منطقه سلفچگان قم هشدار داد.
آژیر قرمز آلودگی هوا در منطقه سلفچگان به صدا درآمد
آژیر قرمز آلودگی هوا در منطقه سلفچگان به صدا درآمد
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری با اشاره به تعدد کانون‌های آلایندگی در منطقه سلفچگان قم اظهار داشت: خروجی کارخانه‌های در شهرک صنعتی سلفچگان به هیچ وجه منطبق بر استانداردها نیست و شهر سلفچگان و روستاهای اطراف را به شدت تحت تأثیر اثرات نامطلوب آلودگی هوا قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت برخی واحدها به صورت غیر مجاز در شب، افزود: واحدهای بازیافت فلزات و سرب شب‌ها فعال هستند و هوای آلوده را وارد منطقه سلفچگان می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: به نظر می‌رسد که مجموعه نهادهای مسئول در استان از محیط زیست تا سازمان صنعت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان هیچ توجهی به اینکه شرایط موجود را به نحوی مدیریت کرده و به سمت بهبود ببرند ندارند.

وی افزود: با وجود پیگیری‌هایی که شده، کماکان واحدهای آلاینده در این منطقه فعال هستند و شرایط سلفچگان را به سمت وضعیت قرمز برده‌اند.

رئیس شورای اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: لازم است که در درجه اول محیط زیست نسبت به بازرسی و تعیین مصادیق و موارد کارخانه‌های آلاینده اقدام کرده و شرکت شهرک‌های صنعتی هم به عنوان متولی شهرک‌های صنعتی، باید در زمینه صدور مجوز فعالیت و نظارت‌های قانونی در زمینه کنترل آلاینده‌ها جدی‌تر اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از سازمان‌های مسئول در این زمینه به درستی کار خود را انجام نمی‌دهند، گفت: مردم سلفچگان به شدت در معرض آسیب و خطر هستند و تأثیرات منفی شرایط زیست محیطی سلفچگان مشکلاتی را در آینده نه چندان دور برای ساکنین این بخش ایجاد خواهد کرد.

بختیاری تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت جامعه باید با حساسیت بیشتری بیماری‌هایی که به واسطه آلودگی هوا به وجود می‌آید را کنترل کند.

وی گفت: مسئله ارزیابی زیست محیطی در زمینه تمام واحدهای موجود در شهرک صنعتی سلفچگان و منطقه آزاد سلفچگان باید انجام شده و کنترل نظارت‌های لازم صورت بگیرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcefp8n.jh8wni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما