يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 52849
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم مطرح کرد

ظرفیت خوب قم برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: در استان در طول سال 300 روز آفتابی داریم و استان قم دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی است.
ظرفیت خوب قم برای تولید برق از طریق انرژی خورشیدی
به گزارش قم نیوز، سید محمد ارجمند زاده امروز در قم با اشاره به منابع تولید برق تجدیدپذیر اظهار کرد: در این زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی، انرژی باد، انرژی زمین گرمایی و نیروگاه‌های برق آبی مطرح است.

وی ادامه داد: استان قم در زمین تولید برق از انرژی خورشیدی شرایط مناسبی دارد، پس از بررسی‌های کارشناسی تنها یک نقطه مناسب برای تولید برق از انرژی باد در استان قم شناسایی شد، همچنین یک نیروگاه برق آبی در استان با ظرفیت 2.7 مگاوات وجود دارد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: وزارت نیرو خریدار برق تولید شده از طریق انرژی خورشیدی است، هم اکنون قیمت خرید برق تولید شده خورشیدی توسط مشترکین تا 20 کیلووات، هر کیلووات 800 تومان است و این برق به صورت تضمینی تا 20 سال توسط وزارت نیرو خریداری می شود.

ارجمندزاده با اشاره به قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ اظهار کرد: قیمت خرید برق از این نیروگاه‌ها تا ظرفیت 10 مگاوات، 490 تومان به ازای هر کیلووات تعیین و خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی تا 20 سال توسط دولت تضمین شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون در استان قم برق خورشیدی هم توسط مشترکین و هم در مزارع خورشیدی تولید می‌شود، به عنوان مثال اکنون یک مزرعه خورشیدی برای تولید برق داریم که فعالیتش از مهرماه سال گذشته آغاز شده است، همچنین نخستین سامانه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی در منازل در استان قم، خردادماه امسال به شبکه توزیع برق متصل شد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا ظرفیت تولید برق از طریق انرژی خورشیدی را در استان افزایش بدهیم، در استان قم در طول سال 300 روز آفتابی داریم و این استان دارای ظرفیت بسیار خوبی در زمینه تولید برق از طریق انرژی خورشیدی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchw6nm.23nikdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما