دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 52898
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

گران تمام شدن تولید کالا مشکل اقتصاد ایران است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: مشکل اقتصاد کشورمان گران تمام شدن تولید کالا در ایران است.
گران تمام شدن تولید کالا مشکل اقتصاد ایران است
به گزارش قم نیوز، حسن آقاجانی، با اشاره به مشکل اصلی اقتصاد ایران اظهار کرد: مشکل اقتصاد کشورمان گران تمام شدن تولید کالا در ایران است و تولیدکنندگان کشورمان مجبور هستند که روز به روز قیمت کالاهای خودشان را افزایش بدهند.

وی ادامه داد: روزگاری به 42 کشور صادرات داشتم، اما اکنون صادراتم تنها به دو کشور محدود شده و این به دلیل گران تمام شدن تولید کالا در ایران است، مساله ای که موجب ایجاد رکود در بخش صادراتی کشورمان شده، روند افزایش هزینه‌های تولید کالا در ایران سریعتر از کشورهای دیگر است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم افزود: با سود بانکی 24 درصد و مالیات بر ارزش افزوده ای که چندین بار برای تولید یک کالا اخذ می‌شود، توان رقابت را با کشورهای دیگر همچون ترکیه در زمینه صادرات نداریم، هزینه حمل و نقل در کشورمان به دلیل عدم توسعه بخش ریلی، بالا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گران تمام شدن تولید کالا در ایران به دلایلی همچون سود بانکی، مالیاتی و هزینه حمل و نقل بالا موجب شده است که صادرات کشورمان کاهش و واردات ایران افزایش پیدا کند، اکنون شاهد هستیم که کالای قاچاق برای مصرف کننده در کشورمان ارزان تمام می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbwwbs.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما