سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 52956
منبع : خبرگزاری فارس
همزمان با هفته دولت

75 پروژه شهری در قم به بهره‌برداری می‌رسد/بازگشایی معابر جدید در هفته دولت

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با هفته دولت شهرداری قم پروژه‌های متعددی را برای افتتاح در دستور کار تکمیل قرار داده که در این راستا 75 پروژه با اعتباری بالغ بر 756 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.
75 پروژه شهری در قم به بهره‌برداری می‌رسد/بازگشایی معابر جدید در هفته دولت
به گزارش قم نیوز، همزمان با هفته دولت اکثر ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی برنامه‌ها و اقدامات ویژه‌ای را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و خدمات ارزنده نظام اسلامی تدارک می‌بینند.

در همین راستا افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌ها یکی از این برنامه‌ها است تا جلوه ویژه‌ای از خدمت در این ایام به نمایش عموم گذاشته شود و به یاد خدمتگذاران مخلص خداوند که در بدو پیروزی انقلاب اسلامی قربانی ترور افراد کوردل شدند، ارزش‌ والای خدمت به مردم در نظام اسلامی را یادآور شوند.

شهرداری نیز یکی از ارگان‌های شهری بوده که بیشترین وظیفه را به عنوان یک نهاد نیمه دولتی در شهر برای خدمت‌رسانی به مردم بر عهده دارد. از تامین زیرساخت‌های شهری، توسعه پارک‌ها، خدمات شهری، نظارت بر ساخت‌ و ساز، طراحی و معماری شهری، خدمات عمومی، تفریحی و گردشگری و... گرفته تا اقدامات فرهنگی، مذهبی.

به روایتی شهرداری‌های بیش از 300 وظیفه را در شهرها بر عهده دارند و به همین خاطر مردم شبانه‌روز با خدمات و اقدامات این ارگان در ارتباطند.

به همین منظور در کنار سایر ارگان‌های خدمت‌گذار در کشور این مجموعه نیز همزمان با هفته دولت پروژه‌هایی را آماده بهره‌برداری می‌کند تا جلوه‌های مختلف خدمت را به نمایش عموم بگذارد.

شهرداری شهر مقدس قم به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور در این زمینه امسال پروژه‌هایی را به مرحله افتتاح رسانده که شامل بخش‌های خدماتی، عمرانی، ترافیکی و فرهنگی می‌شود. البته با توجه به عقب‌ماندگی‌های وسیعی که این شهر دارد عمده عزم و تلاش مدیریت شهری طی سال‌های گذشته در این شهر معطوف به فعالیت‌های عمرانی شده تا بتوان بخشی از عقب‌ماندگی‌ها را با تقویت زیرساخت‌ها جبران کرد.

می‌توان تغییر مدیریت شهری قم در خردادماه 94 را نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری در قم دانست که این تکرار تصمیم شورای شهر در ابقای مدیران فعلی نیز مهر تاییدی بر خدمات برجسته مدیریت شهری طی دو سال گذشته است.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با سابقه چشم‌گیر مدیریتی، علمی و اجرایی در اصفهان خرداد 94 به قم آمد و در مدت بیش از دو سال گذشته گره کور بسیاری از مشکلات مالی، عمرانی و سرمایه‌گذاری در این شهر را باز کرده است.

وی که سابقه مدیریت 12 ساله در مسند شهرداری اصفهان را در کارنامه دارد، هم‌اکنون پس از بیش از 26 ماه حضور در جایگاه شهرداری قم مجددا از سوی شورای شهر پنجم در جایگاه خود ابقا شد تا صفحه جدیدی در عرصه خدمت در شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی رقم بزند.

این دو سال در شهر قم پر بوده از افتتاح پروژه‌های نیمه کاره گذشته و خبرهای خوب مدیران شهر از باز شدن گره‌های مشکلات شهر یکی‌ پس از دیگری و هفته دولت سال 96 نیز فرصتی دیگر است که خبرهای خوب مدیران تکرار شود.

طبق اعلام شهرداری قم، 75 پروژه شهری همزمان با هفته دولت در این شهر به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتباری بیش از 750 میلیارد ریال برای آنها هزینه شده است.

60 پروژه عمرانی، 10 جایگاه کوچک سوخت رسان، سه ایستگاه آتش نشانی و دو پروژه فرهنگی به زودی در مراسمی رسمی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم در این خصوص با اشاره به برنامه‌های شهرداری همزمان با هفته دولت، از آماده سازی پروژه‌های ویژه‌ای همزمان با این هفته خبر داد که همچون دیگر ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر پروژه‌های شهری نیز در مراسمی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

وی بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت را متعلق به مناطق پنج، چهار و هفت شهر قم دانست و گفت: روکش آسفالت معابر شهر، جدول‌گذاری، اصلاح و بهسازی انهار، پیاده‌روسازی، تکمیل و بازگشایی معابر و شوارع، احداث چند بوستان شهری، باغچه‌سازی و... از جمله پروژه‌های آماده افتتاح است.

در همین راستا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفت پروژه در منطقه دو با اعتبار 28 میلیارد و 500 میلیون ریال، 11 پروژه در منطقه چهار با اعتبار 125 میلیارد ریال، 21 پروژه در منطقه پنج با اعتبار 107 میلیارد و 600 میلیون ریال، هفت پروژه در منطقه 6 با اعتبار 20 میلیارد و 300 میلیون ریال، 9 پروژه در منطقه هفت با اعتبار 25 میلیارد و 850 میلیون ریال و پنج پروژه در منطقه هشت با اعتبار 31 میلیارد ریال از جمله پروژه‌های آماده افتتاح برای هفته دولت است.

پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه دو شامل روکش آسفالت خیابان سواران، روکش بلوار یادگار امام، لاین رفت، اصلاح و مرمت جداول بلوار یادگار امام، جدول گذاری و زیرسازی و آسفالت کوچه های بنی فضل یک و سه و طباطبایی دو و یاران هشت و سواران و...، اصلاح هندسی تقاطع های سطح منطقه دو، بهسازی انهار خیابان دوطفلان مسلم، اصلاح و بهسازی خیابان زائر و فضای سبز زیر پل 9 دی است.

از جمله پروژه‌های آماده افتتاح منطقه چهار می‌توان از روکش آسفالت بلوار شهید صدوقی، روکش فرعی های صدوقی، تراش و ترمیم خیابان دانیال و لقمان، احداث بلوار فردوسی از دانیال تا میدان نماز بلوار جمهوری، احداث باند کندروی شهرک قدس، تراش و ترمیم بلوار غدیر، پیاده روسازی بلوار بوعلی ، پیاده روسازی بلوار شهید صدوقی، بهسازی باغچه های فردوسی، بهسازی بوستان علوی فاز جدید، بوستان کوی 24 لقمان نام برد.

پروژه‌های آماده افتتاح در منطقه پنج شامل تکمیل ساختمان اداری منطقه، احداث بوستان آفتاب، احداث ادامه رینگ اول جمکران از درب دو تا درب سه، احداث ادامه بلوار کبیری از ریل راه آهن تا زیرگذر بلوار پیامبر اعظم، جدولگذاری خیابان شمس آباد، احداث بوستان رضوی، زیرسازی و آسفالت خیابان 25 متری حیدریان زمین های اتوبوسرانی، آسفالت خیابان سنگبری ها فاز دوم، احداث بوستان مساعی منش، احداث خیابان جنب تعویض پلاک، پیاده رو سازی بلوار دل آذر حدفاصل ابتدای زاویه تا میدان ولیعصر، احداث پیاده رو بلوار انتظار(مقابل مرکز شیعه شناسی و یاوران مهدی)، اصلاح و ترمیم بوستان محلاتی، تراش، ترمیم و روکش آسفالت بلوار انتظار از مقابل مرکز شیعه شناسی تا زیرگذر انتظار، باغچه سازی بلوار کلهری، خاکبرداری، زیرسازی و آسفالت معابر درودگران خیابان های شهید عسگری نیا و شهید بخشنده، زیرسازی و آسفالت خیابان جنب بوستان آفتاب واقع در 20 متری پیرویسی، تراش، ترمیم و روکش آسفالت خیابان قدس(زاویه)، احداث نمازخانه و سرویس بهداشتی بوستان ولیعصر، زیرسازی و آسفالت معابر فرهنگسرا، زیرسازی و آسفالت بلوار خلیج فارس کوچه 19 است.

بوستان امام علی(علیه السلام)، احداث ساختمان موتوری(منطقه 6)، پیاده روسازی بلوار کارگر، پیاده روسازی خیابان امامزاده ابراهیم، زیرسازی و آسفالت خیابان ثامن، خیابان جانبازان و خیابان حقیقت نیز از پروژه‌های منطقه 6 است.

احداث باغچه روی نهر اربابعلی، ساماندهی و بهسازی بوستان مطهری فاز یک، نوسازی و بهسازی بوستان مطهری فاز دو، پیاده راه خیابان حضرتی فاز دو، احداث دیواره سبز بلوار زائر، اصلاح جداول بلوار زائر - زیر خط منوریل، لوله گذاری خیابان شبستان، آسفالت شوارع فرعی منطقه، اتصال سرویس بهداشتی بوستان شهید رجائی به فاضلاب شهری جزو پروژه‌های قابل افتتاح منطقه هفت است.

در منطقه هشت نیز همزمان با هفته دولت بوستان دهلاویه، بوستان انقلاب، اصلاح هندسی های سطح منطقه هشت، آسفالت شوارع، جدول گذاری شوارع افتتاح می‌شود.

این پروژه‌ها در مراسمی که شهرداری در آخرین روز از هفته دولت تدارک دیده است با حضور مدیران استان، مدیران شهری و نمایندگان مردم در مجلس به طور رسمی افتتاح خواهند شد.

عابدی خرسند با اشاره به مراسم ویژه افتتاح این پروژه‌ها گفت: مراسم رسمی افتتاح این پروژه‌ها در هشتمین روز از شهریورماه و آخرین روز هفته دولت ساعت 10 صبح در سالن رضوان مرکز همایش‌های شهرداری قم با حضور مسوولان استان، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهری برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcg3y9n.ak9xn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما