شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 53124
منبع : خبرگزاری فارس
‌معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

4 هزار موسسه زیرپوشش معاونت قرآنی وزارت ارشاد هستند/افزایش 100 درصدی بودجه‌های قرآنی وزارت ارشاد

قم نيوز : قم نیوز: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد موسسات زیرپوشش این معاونت را بالغ بر 4 هزار موسسه دانست و گفت: در مسیر توانمندسازی موسسات قرآنی با تربیت مربیان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه حرکت می کنیم.
4 هزار موسسه زیرپوشش معاونت قرآنی وزارت ارشاد هستند/افزایش 100 درصدی بودجه‌های قرآنی وزارت ارشاد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدعلی خسروی جمعه شب در نشست صمیمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به افزایش بودجه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: بودجه این معاونت در سال جاری 100 درصد با افزایش روبه رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر بودجه نمی توان بر همه مشکلات فائق آمد بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که بودجه‌ها در بخش ظواهر اختصاص یافته است و این مسئله نشان می‌دهد که در بخش اخلاق قرآنی انتظارات برآورده نشده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعداد موسسات زیرپوشش این معاونت را بالغ بر 4 هزار موسسه دانست و تاکید کرد: در مسیر توانمندسازی موسسات قرآنی با تربیت مربیان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه حرکت می‌کنیم.

 

*تبدیل قم به مرکز سینمای معنا گرا

محمدمهدی حیدریان معاون سازمان سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه انتظارات از سینمای ایران بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: امروز سینمای ایران در مناسبات فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به کسب 360 جایزه بین المللی از جشنواره‌های مختلف گفت: شهر قم با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به مرکز سینمای معناگرای کشور تبدیل شود.

حیدریان از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان سینمایی و استانداری قم خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با رویکرد تبدیل شدن قم به قطب فرهنگی تدوین شده است.

 

*واگذاری تالار مرکزی به بخش خصوصی

علی اصغر کاراندیش نیز در بخش دیگری از این نشست میزان بودجه فرهنگی کشور را 9.1 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این میزان بودجه معادل 3.5 درصد بودجه جاری عمومی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 میزان اعتبارات تخصیص داده شده به استان‌ها بالغ بر 5 برابر اعتبارات سال 92 بوده است، یادآور شد: وزارت ارشاد تخصیص اعتبار به استان‌ها بدون واسطه را دنبال می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت تالار مرکزی قم بیان کرد: تالار مرکزی قم نخستین تالاری است که هیچ مجوزی برای جذب نیرو و هزینه کرد اعتبار نداریم و باید تالار مرکزی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

کاراندیش هزینه نگهداری تالار مرکزی را سالانه 1.2 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این مجتمع در نهایت سالانه 1.3 میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت و درآمد 100 میلیون تومانی با توجه به مشکلات موجود توجیه پذیر نیست.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceez8n.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما