يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 53194
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد

تلاش پلیس برای کاهش وقوع سرقت در قم/کشف اموال مسروقه به ارزش 2 میلیاردتومان

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم گفت: امیدواریم که در آینده با تمرکز بر پیشگیری و حضور مقتدرانه در معابر و همکاری خوب مردم بتوانیم وقوع سرقت را در استان کاهش بدهیم.
تلاش پلیس برای کاهش وقوع سرقت در قم/کشف اموال مسروقه به ارزش 2 میلیاردتومان
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پلیس آگاهی استان قم در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به انهدام باندهای سرقت در قم اظهار کرد: طی سه هفته اخیر، 9 باند سرقت منزل، مغازه و کیف قاپی با تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس در استان قم شناسایی و متلاشی شدند.

وی ادامه داد: باندهای سرقتی که اخیرا در استان قم متلاشی شدند، 21 عضو داشتند که اعضای دستگیر شده تاکنون به 312 فقره سرقت اعتراف کردند. 70 درصد افراد دستگیر شده غیربومی هستند و برخی از این افراد طبق بررسی‌های انجام شده، بین پنج تا 21 فقره سابقه دستگیری در ارتباط با سرقت و جرایم دیگر در گذشته داشتند.

وی افزود: از 9 باند سرقتی که طی هفته‌های اخیر در استان متلاشی شدند، اموالی به ارزش دو میلیارد تومان کشف کردیم، البته تلاش بر این است که از این باندهای شناسایی شده، اموال بیشتری کشف شود و در آینده اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص خواهیم داشت.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: توصیه همیشگی پلیس به مردم این است که مراقبت جدی تری  در ارتباط با اموال خود داشته باشند و حضور افراد خاص و شرایط مشکوک را به نیروی انتظامی خبر بدهند تا پلیس بهتر از گذشته به وظیفه خودش عمل کند.

مجتبایی با اشاره به ضریب کشف سرقت در استان قم اظهار کرد: قدرت کشف پلیس در استان در زمینه سرقت 56 درصد است که این رقم بالاتر از میزان کشوری است و امیدواریم که در آینده با تمرکز بر پیشگیری و حضور مقتدرانه در معابر و همکاری خوب مردم بتوانیم وقوع سرقت را در استان قم کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: اینکه بسیاری از موارد سرقت در استان قم کشف می‌شود، ایده آل است، اما بهتر از آن، این است که سرقتی در استان اتفاق نیفتد و براین اساس باید اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از وقوع سرقت در قم داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: میزان کشف سرقت‌ها در استان بالاتر از میانگین کشوری است و این حاصل تلاش مجدانه پرسنل نیروی انتظامی استان برای ایجاد امنیت در قم است.

مجتبایی برقراری امنیت پایدار در استان قم را حاصل همکاری تمام دستگاه‌های مسؤول در این خصوص دانست و تصریح کرد: با همکاری دادستان، دستگاه‌های اطلاعاتی و همچنین پلیس قم، شاهد کنترل و زمین گیر کردن سارقین و مجرمین در استان هستیم.

وی ادامه داد: قرارگاه سرقت از ابتدای امسال در استان قم تشکیل شد و این قرارگاه در این مدت جلسات متعددی را برگزار کرد، بسیاری از مقام‌های امنیتی و سیاسی از جمله استاندار و دادستان در قرارگاه سرقت قم حضور پیدا می‌کنند و بخش عمده ای از موفقیت‌ها در زمینه مبارزه با باندهای سرقت در استان حاصل تصمیم‌های اتخاذشده در قرارگاه سرقت قم و اجرای این تصمیم‌ها است.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: 70 درصدی افرادی که مرتکب سرقت می‌شوند، سایه مواد مخدر را در زندگی آن‌ها شاهد هستیم، ما سایه مواد مخدر را در بسیاری از جرایم در کشور همچون سرقت می‌بینیم و این یک آسیب بزرگ است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcba8bs.rhbf9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما