سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 5365
حجت الاسلام رضوی مهر:

یکی از برکات خداوند به شهر و مردم قم، وجود فرزند‌زادگان معصومین است

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر گفت: یکی از برکات خداوند به شهر مقدس قم و مردم این شهر، وجود فرزند‌زادگان معصومین(ع) است.
یکی از برکات خداوند به شهر و مردم قم، وجود فرزند‌زادگان معصومین است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدجلال رضوی‌مهر امروز با اشاره به سالروز وفات حضرت موسی مبرقع اظهار داشت: یکی از برکات خداوند به شهر مقدس قم و مردم متدین این شهر، وجود فرزند‌زادگان معصومین (ع) است که شاخص آن ها حضرت فاطمه معصومه (س) است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فرزندان معصومین در این شهر، موسی مبرقع فرزند امام جواد (ع) است که سادات رضوی، نقوی، تقوی، برقعی و چاووشی از نسل پاک وی هستند.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: وی که به منظور زیارت عمه بزرگوارش به قم آمده بود، در این شهر مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و به سیادت رسید.

وی عنوان داشت: علت نام گرفتن این امام‌زاده به نام موسی مبرقع (ع) به خاطر زیبایی ملکوتی بوده که وی داشته و سبب می‌شده که مجبور به استفاده از پوششی برای صورت خود باشد.

رضوی‌مهر ابراز کرد: حضرت موسی مبرقع (ع) دارای ثروت و مکنت بسیار در قم بوده که فقیرنوازی وی توسط تاریخ‌نویسان ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: او همچنین یک شخصیت علمی در زمان خود محسوب می‌شده که جلسات درس خود را در قم به طور مرتب در موضوعات تفسیر قرآن، فقه و کلام برگزار می‌کرده و شاگردان متعددی را تربیت کرده است.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: قبر شریف این امام‌زاده بزرگوار اکنون در قم قرار دارد و شخصیت‌های دیگری از سلاله پاک پیامبر که مانند مشعلی در عالم می‌درخشند، در مجاورت وی به خاک سپرده شده‌اند.

وی اضافه کرد: مضجع شریف این امامزاده بزرگوار همواره محل نزول ملائکه و برکات آسمانی بسیاری است و شیعیان از سراسر جهان با حضور در این بارگاه به شخصیت نورانی این خاندان توسل می‌جویند.

رضوی‌مهر ابراز داشت: از نسل امام‌زاده موسی مبرقع در قم، کاشان، پاکستان و هند ساداتی حضور دارند که مردم به توفیق زیارت وی نائل می‌شوند.

وی گفت: قبور شریفی که در مجاورت این امام‌زاده وجود دارد، همگی از نوادگان امام جواد (ع) هستند که به چهل‌اختران معروف شده‌اند.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: برادران موسی مبرقع که پس از وی به ایران آمدند در شهرهای ایران از جمله کاشان و همدان به تبلیغ معارف دینی و سنت رسول خود اقدام کردند.

وی افزود: مردم قم همواره پذیرای سلاله پیامبر (ص) در میان خود بوده‌اند و در زمان حیات این بزرگواران سیادت آنان را به رسمیت شناخته و چگونه زیستن را از آنان ‌آموخته‌اند.

رضوی‌مهر ابراز داشت: خداوند در زمین علاوه بر گنج‌های مادی، گنج‌های معنوی قرار داده که استفاده از این سرمایه‌های معنوی سبب نزول برکات بسیار در زندگی انسان می‌شود.

وی افزود: این گنج‌های معنوی همان بزرگوارانی هستند که در محل زندگی انسان دفن شده‌اند و توسل به آنان تاثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی افراد می‌گذارد.

مشاور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از این گنج‌ها جز با پیروی از آنان و الگو قرار دادن این بزرگواران در زندگی ممکن نخواهد بود و این نیاز به مطالعه و تامل در سیره آنان دارد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.inmk49nem5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما