يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 5373
استاندار قم در آخرین جلسه شورای اداری قم:

انتخابات مدل کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه را نشان داد

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: انتخابات کارآمدی مدل جمهوری اسلامی، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و نقش الگوپذیر ایران برای حرکت بیداری اسلامی را به خوبی نشان داد.
انتخابات مدل کارآمدی نظام مبتنی بر ولایت فقیه را نشان داد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور یکشنبه شب در آخرین جلسه شورای اداری استان قم در سال ۹۰ که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مردم در یوم‌الله ۱۲ اسفند حماسه‌ بی‌نظیر دیگری خلق کردند، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره شگفتی‌ساز هستند و شگفتی‌های بزرگی را در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی این ملت خلق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ اسفند یک رخداد ساده و انتخاباتی مانند انتخابات دیگر نبود، اظهار داشت: ۱۲ اسفند امسال حکایت پایمردی ملت در صراطی مستقیم و ماجرای شور، عشق و دلدادگی امت به امام و مقتدای خود بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۱۲ اسفند تبلور بصیرت و زمان‌شناسی مردم ایران اسلامی بود، تاکید کرد: از کنار این رخداد مهم و بی‌نظیر نباید به سادگی گذشت.

وی تاکید کرد: باید آثار و دستاوردهای عظیم این انتخابات باشکوه در عرصه داخلی و بین‌المللی از سوی تحلیل گران و کارشناسان از طریق رسانه‌ها برای مردم تبیین و تحلیل شود.

موسی‌پور گفت: حماسه‌ای که مردم شگفتی‌ساز ایران اسلامی خلق کردند دنیا را به تحیر وا داشت و استکبار را با همه دسیسه‌ها و نقشه‌ها وادار به چرخش و انعطاف کرد.

وی بیان داشت: حماسه ۱۲ اسفند چند سال طراحی و برنامه‌ریزی شده و عملیات جبهه مشترک دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی آنها را خنثی کرد.

اوباما قبل از ۱۲ اسفند جزو لاف‌زنان بود
استاندار قم با بیان اینکه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ضربه خرد کننده‌ای به دشمن وارد کرد، گفت: این انتخابات ضریب امنیت کشور در عرصه بین‌المللی را تضمین کرد و امروز شاهد هستیم که تهدید به جنگ از محاوره و گفتمان آمریکایی‌ها خارج شده است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا گفت: اوباما گفته است "جنگ با ایران بازی نیست که با بی‌قیدی درباره آن تصمیم گرفت، عده‌ای که در مورد جنگ با ایران سخن می‌گویند لاف زن و زیاده‌گو بوده و به تبعات سخنان خود نمی‌اندیشند"، این سخنان اوبامایی است که خودش قبل از ۱۲ اسفند جزو لاف‌زنان بود.

انتخابات مگس وزنی اصلاح‌طلبان زاویه‌دار را مشخص کرد
موسی‌پور با اشاره به اینکه انتخابات مجلس نهم نفس فتنه‌گران و حامیان آنها در داخل و خارج را گرفت، تاکید کرد: آنها امروز گیج و مبهوت شده و هذیان می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه قدرت حضور مردم ایران اسلامی وصف‌ناپذیر است، تاکید کرد: انتخابات وزن اصلاح طلبان زاویه‌دار با سیاست‌های رهبری را نشان داد و نشان داد که آنها حتی مگس وزن هم نیستند.

استاندار قم با اشاره به اینکه حساب اصلاح‌طلبانی که با نظام همراه هستند جدا است، تصریح کرد: در این وزن کشی سیاسی وزن گروه‌های مخالف با راهبردهای مقام معظم رهبری مشخص شد.

وی با اشاره به سلامت انتخابات گفت: وقتی که نتیجه انتخابات اعلام شد مشاهده کردیم کسانی که در معرض انتخاب بودند به مردم و کاندیداهای منتخب تبریک گفتند.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام بنایی و ذوالنور که در معرض انتخاب بودند روزی که نتایج اعلام شد پیام تبریک دادند و این مسئله جای تقدیر دارد.

در ایران مافیای قدرت وجود ندارد
وی با اشاره به اینکه انتخابات همبستگی ملی را به رخ دنیا کشید و قدرت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور را به خوبی نشان داد، اظهار داشت: برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور بدون کوچک‌ترین رخداد و حادثه قابل تحلیل است.

استاندار قم بیان کرد: انتخابات کارآمدی مدل جمهوری اسلامی، نظام مبتنی بر ولایت فقیه و نقش الگوپذیر ایران برای حرکت بیداری اسلامی را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند چهره ایران را در انتخابات مجلس نهم مخدوش کرده و الگوپذیری از ایران را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: در ایران مافیای قدرت وجود ندارد، بلکه انتخابات است و مردم با تشخیص خود نمایندگان مورد نظر خود را بر می‌گزینند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات عرصه رقابت و عرض اندام و کار تبلیغاتی است، گفت: ما در انتخابات قم شاهد رعایت شرایط اخلاقی بودیم و این مسئله جای تقدیر و تشکر دارد.

تاکید بر خدمت رسانی به زائران
موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد استقبال از زائران تاکید کرد: مدیران استان قم در ایام نوروز وظیفه مضاعفی بر عهده دارند.

وی تاکید کرد: همه باید در انجام این وظیفه تمام توان خود را به کار گیرند و ما باید عید خود را صرف کنیم که زائران و مسافران شرایط خوبی داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به اینکه تمام مدیران در ایام نوروز باید آماده باشند، بیان کرد: برای استقبال از زائران و مسافران طرح استقبال از بهار را آغاز کردیم و این طرح حرکت نمادین برای فرهنگ سازی در خصوص نظافت و بهداشت عمومی است.

وی ضرورت توجه به حفظ پاکیزگی و نظافت شهر تصریح کرد: چنان که در برابر منکر وظیفه امر به معروف و نهی از منکر داریم، در برابر کسی که محیط را آلوده می‌کند موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

موسی‌پور با اشاره به تلاش شهرداری در زیباسازی فضای شهری تاکید کرد: باید این زیباسازی با بهره‌گیری از پیام‌های فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه در ایام پایانی سال شاهد افتتاح پروژه‌های شهری خواهیم بود، گفت: در سه ماه نخست سال نیز شاهد این هستیم پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد که حاصل تلاش مدیران است.

توجه به فرهنگ در زیباسازی شهر
استاندار قم با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری در استان قم کارهای مقدماتی انجام شده و مجوز از وزارت علوم اخذ شده است، گفت: پایان امسال به صورت رسمی پارک علم و فناوری و مرکز رشد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین مرکز رشد علوم انسانی در کشور در قم راه‌اندازی خواهد شد، هدف از راه‌اندازی این مرکز را کاربردی و تجاری سازی علوم انسانی دانست.

موسی‌پور با اشاره به اینکه راه آهن قم استقلال پیدا خواهد کرد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته با موافقت وزیر راه و شهرسازی، راه آهن استان قم استقلال پیدا کرد و به اداره کل راه آهن استان ارتقا پیدا کرده و رسما کار خود را آغاز خواهد کرد.

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به پروژه‌های ریلی قم
وی از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای تسریع در اجرای پروژه‌های ریلی استان خبر داد و افزود: این اعتبار از محل دو میلیارد دلاری که برای پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده اختصاص داده می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: با پیگیری از طریق وزارت کشور و رییس صندوق توسعه ملی موافقت لازم کسب شد و نام قم در فهرست کلانشهرهای بهره‌بردار از این اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آزاد راه قم - اراک گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده و امیدواریم اوایل سال آینده کار اجرایی این پروژه آغاز شود.

موسی‌پور با اشاره به اینکه کمربند ریلی استان در حال احداث است، گفت:‌ دیگر هیچ قطار باری از داخل شهر عبور نخواهد کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی گفت: اقدامات خوبی در راستای تحقق نگاه هوشمندانه و دقیق ایشان برداشته شد.

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال‌زایی
استاندار قم با اشاره به اینکه تعهد اشتغال استان بیش از ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرد، گفت: ما تعهد داشتیم در استان قم ۳۵ هزار شغل ایجاد شود و اکنون ۳۷ هزار شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده دو هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در استان قم تزریق می‌شود، ادامه داد: اعتبارات خاص استانی نیز افزایش قابل توجهی یافته است و ۲۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی ما افزوده شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.aeifuqettsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما