پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 5411

نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) از برگزاری نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ در استان قم خبر داد.
نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی با اشاره به نقش سپاه پاسداران به عنوان مجموعه‌ای که حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نسل جوانی که میراث‌دار انقلاب اسلامی است با تهدیدها و فرصت‌هایی در جامعه امروز رو ‌به‌رو است که مدیریت این فرایندها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: برای این منظور تمام دستگاه‌های مسوول در یک جامعه که بضاعت مدیریت فرهنگی در جامعه را دارند، باید با مشارکت یکدیگر گام‌های سازنده‌ای بردارند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) عنوان داشت: در این راستا در استان قم طی یک هم‌افزایی میان دستگاه‌های مسوول در حوزه فرهنگ برپایی نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شعار زندگی سالم در دست اجرا است.

وی ادامه داد: شعار این نمایشگاه از بیانات رهبر معظم انقلاب که حرکت به سمت ایجاد یک زندگی مرفه و سالم برای مردم را وظیفه اسلامی همه می‌دانند، اتخاذ شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه در نظر داریم ناهنجاری‌های اجتماعی و عوامل بروز آن را به مردم و خانواده‌ها معرفی کرده و آنان را نسبت به تهدیدهایی که در دنیای اطرافشان وجود دارد، هوشیار کنیم.

وی گفت: پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی یکی از بهترین راهکارهای کاهش این آسیب‌ها در جامعه است و فعالیت‌های فرهنگی بهتر است با رویکرد پیشگیرانه در جامعه اجرا شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی‌ بن ‌ابیطالب(ع) اضافه کرد: امروز رسانه‌ها علاوه بر فرصت‌هایی که برای انقلاب اسلامی به وجود آورده‌اند، به یکی از عرصه‌های تهدید ساز جامعه ایرانی تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: در جامعه کنونی ما رسانه‌های سنتی و مدرن، اعم از مجلات و کتاب‌ها تا سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.

حسینی ابراز داشت: امروز در جامعه ما برخی مزدوران دشمن با ابزار قلم به میدان مقابله با انقلاب اسلامی آمده‌اند که مقابله با این افراد نیز بهتر است با روشی از همان جنس تهاجم باشد.

وی افزود: این نمایشگاه به منظور پاسخ‌دهی به بخشی از این نیازها در قالب ۲۵ غرفه، شنبه ۲۰ اسفند در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی افتتاح خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع) اذعان داشت: رسانه‌های مجازی، مواد مخدر، کتاب، بازی‌های رایانه‌ای و ماهواره از جمله موضوعاتی هستند که در این نمایشگاه به آنها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های برگزار کننده این نمایشگاه ادامه داد: از سپاه علی ‌بن ‌ابیطالب(ع)، چهار مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی، بسیج جامعه زنان، بسیج سازندگی و بسیج دانش‌آموزی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

حسینی گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شهرداری قم، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، نیروی انتظامی و اداره‌کل کتابخانه‌های استان قم نیز در این حرکت فرهنگی مشارکت دارند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور فعال سمن‌های استان قم در آن است که موجب غنای بیشتر این نمایشگاه شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه علی ‌بن‌ ابیطالب(ع) در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت فرهنگی شهر قم و به ویژه سازمان‌های مردم نهاد بسیار بیشتر از چیزی است که در این نمایشگاه بروز پیدا کرده و به علت کمبود فضا و امکانات، زمینه برای حضور بسیاری از نهادها در این نمایشگاه فراهم نشد.

نمایشگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با شعار زندگی سالم، از ۲۰ اسفند در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.sqpa2bq0sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما