سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 54124
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

نباید در تامین هزینه ایمنی مردم درنگ داشته باشیم

سازمان آتش‌نشانی نیروهای افتخاری را آموزش دهد
قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در هنگام حوادث مختلف از جمله حریق موضوع جان مردم و اعتبار نظام اسلامی در میان است به همین علت نباید در تامین اعتبارات مورد نیاز برای تامین ایمنی مردم درنگ داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم پرداخت اعتبارات این عرصه را با تاخیر انجام دهیم.
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم که در سالن جلسات محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، اظهار کرد: اهل صفا و محبت در مدرسه عاشورا توسط امام حسین(ع) گزینش شدند به همین علت در طول تاریخ توانستند به اقوام و گروه‌های بسیاری درس خودگذشتگی و ایثار را آموزش دهند در حالی که اگر آنها به ملاحظات قومی و فامیلی توجه داشتند نمی‌توانستند به این جایگاه برسند.

وی با بیان اینکه آینده‌نگری یکی از اصلی‌ترین دروس عاشوراست، اضافه کرد: گاهی رسیدن در نتیجه در کارهای فرهنگی کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست همانطور که اگر در عرصه دفاع و جهاد به آینده نگاه نداشته باشیم انگیزه‌ای برای تهیه تجهیزات و آمادگی مستمر نخواهیم داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز در ابتدای قیام خود مطرح کردند که یاران ایشان در گهواره‌ها هستند اما کسی متوجه منظور ایشان نمی‌شد چرا که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی آینده‌نگر بودند؛ برای رسیدن به موفقیت باید آینده‌نگری را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار دهیم.

وی مطرح کرد: در واقعه کربلا امام حسین(ع) همراه یارانشان مقابل هزاران ظالم ایستادگی کردند و در ظاهر نتوانستند این جنگ نابرابر نظامی را پیروز شوند اما در حقیقت پیروزی ایشان در طول تاریخ به خوبی قابل مشاهده است.

سعیدی با تاکید بر اینکه مقابله با آتش نیازمند آموزش و کارهای سریع است، عنوان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی باید نیروهای افتخاری را در صحنه‌ها عملی آموزش دهد تا بتواند از ظرفیت آنها در مواقع نیاز استفاده کند،‌ ارائه این آموزش‌ها به جوانان و نوجوانان بازدارنده است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان مسلمان ایرانی دارای انگیزه دینی و ولایی هستند به همین علت خداوند متعال را بر اعمال خود ناظر دانسته و در راستای انجام وظایف خود کوتاهی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهر و استان باید نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز در راستای تامین ایمنی اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: در هنگام حوادث مختلف از جمله حریق یک مکان موضوع جان مردم و اعتبار نظام اسلامی در میان است به همین علت نباید در تامین اعتبارات مورد نیاز برای تامین ایمنی مردم درنگ داشته باشیم چرا که نمی‌توانیم پرداخت اعتبارات این عرصه را با تاخیر انجام دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjydt.w6dj0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما