سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 54134
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

ارتقاء سطح کیفی اردوهای راهیان نور در سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: طی جلساتی که با مسؤولان راهیان نور سپاه علی ابن ابیطالب(ع) داشته‌ایم در نظر گرفتیم امسال اردوهای راهیان نور را با کیفیت بیشتری برگزار کنیم
ارتقاء سطح کیفی اردوهای راهیان نور در سال جاری
ارتقاء سطح کیفی اردوهای راهیان نور در سال جاری
به گزارش قم نیوز حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در مراسم تجلیل از مدیران موفق راهیان نور که در سالن همایش‌های خانه معلم برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم، اظهار کرد: استان قم در دوران دفاع مقدس 6 هزار شهید را تقدیم کرد که از این تعداد هزار نفر جزو دانش‌آموزان بودند و که یاد همه آن‌ها را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه امسال مراسم آغاز سال تحصیلی به طور هماهنگ در هزار و 400 مدرسه استان قم برگزار شده است، عنوان کرد: دانش‌آموزان و مدیران باید در اردوهای راهیان نور اعتقاد، نگاه و نگرش ویژه‌ای داشته باشند و هر چقدر این اعتقاد بیشتر باشد این اردوها با کیفیت بیشتری برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه در اردوهای راهیان نور باید برنامه ریزی داشته باشیم، مطرح کرد: اگر اردوهای راهیان نور با برنامه ریزی برگزار شود هم دانش‌آموزان و هم مسؤولان برگزار کننده تاثیرات و برکات آن را در زندگی، تحصیل و مدیریت خود احساس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آرامش امروز جامعه را مدیون شهدا هستیم و زنده‌نگه داشتن یاد آن‌ها کمترین جبران این فداکاری است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در میان 22 هزار نفر از دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه هشت هزار نفر به اردوی راهیان نور اعزام شدند ولی امسال در نظر داریم بیشتر در بحث کیفیت برگزاری اردوی راهیان نور اهتمام داشته باشیم.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه مدیران باید یک نگاه جدید را در فطرت نسل جدید به وجود آورند، تصریح کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور موجب می‌شود دانش‌آموزان با فداکاری شهدا و جوانان دهه 60 آشنا شوند و همین موضوع موجب می‌شود دانش‌آموزان در باطن خود تغییراتی را ایجاد کنند که بسیار مطلوب است.

وی افزود: امروز مشکل آموزش و پرورش کشور در سطح دانش جوانان نیست بلکه نگرش دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است و نگرانی اصلی آموزش و پرورش در مباحث اخلاقی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه مدیران می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را با توسل به اهل بیت(ع) و شهدا برطرف کنند، یادآور شد: طی جلساتی که با مسؤولان راهیان نور سپاه علی ابن ابیطالب(ع) داشته‌ایم در نظر گرفتیم امسال اردوهای راهیان نور را با کیفیت بیشتری برگزار کنیم و بحث تعداد دانش‌آموزان اعزامی زیاد مورد توجه قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهادت شهید حججی موج جدیدی را در نسل جوان جامعه ایجاد کرده است، اظهار کرد: از این شور جوانان برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) در می‌یابیم که نسل جدید نیز همان جوانان دهه 60 هستند و اگر خطری ناموس و کشورشان را تهدید کند ساکت نخواهند ماند و به صحنه جنگ می‌آیند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امسال استان قم رتبه اول قرآن و عترت را در سطح کشور کسب کرده است، عنوان کرد: مدیران باید در مسائل تربیتی و آموزشی صاحب ایده باشند و فعالیت‌های فرهنگی را در مدارس خود افزایش دهند تا نسل جدید نیز کشور دوست و ناموس پرست تربیت شوند.

وی با تاکید بر اینکه سال 96 در نظر داریم در مدارس بیشتر به مباحث فرهنگی و تربیتی اختصاص دهیم، مطرح کرد: تربیت شناخت ارزش‌ها است و باید در مدارس یک نگاه جدید شکل بگیرد و اگر دانش‌آموزان ارزش‌ها را بشناسند و قبول کنند که باید به آن‌ها احترام بگذارند، تمام ارزش‌ها رعایت می‌شود، در نتیجه مدیران در درجه اول باید دانش‌آموزان را با این ارزش‌ها آشنا کنند سپس آن‌ها را به سمت حفظ این ارزش‌ها سوق دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgtq9n.ak9tw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما