کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارباب سلیمانی:

دوستی با اهل بیت(ع) نیازمند شناخت عمیق است

خبرگزاری مهر , 12 مهر 1390 ساعت 10:12

قم نیوز: رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور معرفت را لازمه دوستی و اطاعت از مکتب اهل بیت(ع) دانست.


به گزراش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر لزوم ترویج و تعمیق فرهنگ فاطمی و رضوی که مصادیق آن در ایران مکتب حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) است، گفت: شناخت بیشتر نسبت به این شخصیت‌ها گام نخست در تعمیق فرهنگی اهل بیت(ع) است.

وی اطلاعات اجمالی نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) را لازم دانست و افزود: این اطلاعات برای شناخت عمیق‌تر نسبت به فرهنگ و مکتب اسلامی لازم است ولی کافی نیست و افراد باید نسبت به شناخت بیشتر ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت معصومه(س) آگاهی و شناخت بیشتری کسب کنند.

وی ادامه داد: در زمینه رسیدن به شناخت کافی و دقیق باید بستر پژوهش‌های علمی و تحقیقات تاریخی از منظر آیات و روایات و قرآن برای محققان و پژوهشگران فراهم شود.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی تاکید کرد: در پرتو این تحقیقات ویژگی‌های یک انسان کامل از دیدگاه اسلام و معنویت شناخته و تبیین می‌شود و می‌توان آن را به عنوان الگوی کامل به جامعه معرفی کرد.

وی یادآور شد: برای اطاعت و پیروی از امامان باید به درستی آنان را شناخت زیرا دوستی و محبت اهل بیت(ع) نیازمند معرفت نسبت به آنان است.

نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا شانزدهم مهرماه صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ در صحن جوادالائمه(ع) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 551

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/551/دوستی-اهل-بیت-ع-نیازمند-شناخت-عمیق

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir