سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 551
ارباب سلیمانی:

دوستی با اهل بیت(ع) نیازمند شناخت عمیق است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور معرفت را لازمه دوستی و اطاعت از مکتب اهل بیت(ع) دانست.
دوستی با اهل بیت(ع) نیازمند شناخت عمیق است
به گزراش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر لزوم ترویج و تعمیق فرهنگ فاطمی و رضوی که مصادیق آن در ایران مکتب حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) است، گفت: شناخت بیشتر نسبت به این شخصیت‌ها گام نخست در تعمیق فرهنگی اهل بیت(ع) است.

وی اطلاعات اجمالی نسبت به ائمه اطهار و اهل بیت(ع) را لازم دانست و افزود: این اطلاعات برای شناخت عمیق‌تر نسبت به فرهنگ و مکتب اسلامی لازم است ولی کافی نیست و افراد باید نسبت به شناخت بیشتر ائمه اطهار(ع) و به ویژه حضرت معصومه(س) آگاهی و شناخت بیشتری کسب کنند.

وی ادامه داد: در زمینه رسیدن به شناخت کافی و دقیق باید بستر پژوهش‌های علمی و تحقیقات تاریخی از منظر آیات و روایات و قرآن برای محققان و پژوهشگران فراهم شود.

حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی تاکید کرد: در پرتو این تحقیقات ویژگی‌های یک انسان کامل از دیدگاه اسلام و معنویت شناخته و تبیین می‌شود و می‌توان آن را به عنوان الگوی کامل به جامعه معرفی کرد.

وی یادآور شد: برای اطاعت و پیروی از امامان باید به درستی آنان را شناخت زیرا دوستی و محبت اهل بیت(ع) نیازمند معرفت نسبت به آنان است.

نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا شانزدهم مهرماه صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ در صحن جوادالائمه(ع) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcebz8nijh8n.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما