دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 55508
منبع : خبرگزاری فارس

صباي قم زنگ تفريح فوتبال ايران

سريال استعفاها در صبا و تهديد تيم‌هاي نوجوانان و جوانان
قم نيوز : قم نیوز: ناكامي‌هاي تيم فوتبال اميد صباي قم در مسابقات فصل جاري ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور با ثبت پنجمين شكست در كارنامه اين تيم و استعفاء مدير تيم‌هاي پايه باشگاه و سرمربي اميدها تداوم يافت.
صباي قم زنگ تفريح فوتبال ايران / سريال استعفاها در صبا و تهديد تيم‌هاي نوجوانان و جوانان
صباي قم زنگ تفريح فوتبال ايران / سريال استعفاها در صبا و تهديد تيم‌هاي نوجوانان و جوانان
به گزارش قم نیوز در فصلی که باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم ظاهرا به حال خو رها شده و اسپانسر تیم‌ بزرگسالان این باشگاه خود را مدیرعامل باشگاه می‌داند، نه تنها تیم بزرگسالان بلکه تیم امید صبای قم حال و روز خوشی در مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور ندارد.

 

* واگذاری بزرگسالان صبا و تاثیر منفی در تیم‌های پایه باشگاه

بعد از سقوط تلخ تیم بزرگسالان صبای قم از لیگ برتر فوتبال ایران، واگذاری این تیم به بخش خصوصی و اسپانسری که البته به برخی تعهدات خود راجع به این تیم عمل نکرده، تاثیر بسیار منفی در روند حرکتی تیم‌های پایه باشگاه صبا ایجاد کرد به طوری که اکنون امیدهای صبای قم در حال سقوط از لیگ برتر کشور هستند.

در واقع امسال ضعیف‌ترین فصل حضور تیم فوتبال امید صبای قم در سال‌های حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور است، تیمی که بعد از استعفاهای اخیر مدیریت و سرمربی خود گویا به حال خود رها شده و چاره‌ای جز سقوط به دسته پائین‌تر این رده ندارد.

 

* صبای قم آخرین تیم جدول رده‌بندی لیگ برتر امید ایران

در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور تا پایان هفته هفتم تیم خونه به خونه بابل بعد از کسب برتری قاطع پنج بر یک برابر امیدهای صبای قم با کسب 19 امتیاز در صدر ایستاده است و مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این فصل به شمار می‌رود.

تیم‌های 13 امتیازی ذوب‌آهن اصفهان و مس رفسنجان بر حسب تفاضل گل در مکان‌های دوم و سوم هستند، فولاد خوزستان با کسب 11 امتیاز چهارم است و تیم‌های هشت امتیازی البدر بندر کنگ، صنعت‌نفت آبادان، تراکتورسازی تبریز و نفت اهواز رتبه‌های پنجم تا هشتم را در اختیار دارند.

امیدهای ملوان بندر انزلی و مس کرمان با هفت امتیاز و بر حسب تفاضل گل در رده‌های نهم و دهم ایستاده و تیم حفاری اهواز که امسال به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور صعود کرده با کسب 6 امتیاز رتبه یازدهم را در اختیار دارد و صبای قم دو امتیازی است.

 

* ناکامی صبا در پیروزی برابر رقبای لیگ برتری

امیدهای صبای قم در هفت بازی این فصل هنوز موفق به کسب پیروزی برابر رقبای لیگ برتری نشده‌اند اما دو تساوی از دیدارهای خانگی این فصل برابر نمایندگان فوتبال استان خوزستان یعنی نفت اهواز و صنعت‌نفت آبادان در کارنامه دارند، در حالی که پنج بازی را به رقبا باخته‌اند.

یکی از شکست صبای قم در این فصل برابر تیم‌های امید مس رفسنجان در قم اتفاق افتاده است و نماینده فوتبال قم در دیدارهای خارج از خانه نیز به تیم‌های البدر بندر کنگ، تراکتورسازی تبریز، فولاد خوزستان و خونه به خونه بال نیز نتیجه را واگذار کرده تا ضعیف‌ترین تیم فصل جاری لقب بگیرد.

 

* صبا دارای ضعیف‌ترین خط حمله و دفاع لیگ برتر امید

امیدهای صبای قم در هفت مسابقه این فصل خط حمله‌ای بسیار ضعیف و ناکارآمد داشته‌اند و فقط پنج گل به ثمر رسانده‌اند، در حالی که خط دفاعی تیم امید صبای قم نیز بسیار ضعیف بوده و این تیم در هفت بازی 22 گل از حریفان دریافت کرده تا ناکامی‌های آن تکمیل شود.

صبای قم در حال حاضر تنها تیم بدون برد فصل 97 – 1396 لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود، در حالی که با پنج گل زده ضعیف‌ترین خط حمله و 22 گل خورده بدترین خط دفاعی لیگ را نیز به نام خود ثبت کرده و با تفاضل گل منفی 17 در آخرین رتبه جدول 12 تیمی لیگ برتر جای گرفته است.

 

* صبای قم زنگ تفریح رقبای لیگ برتری

در حالی که ابتدای فصل تصور می‌شد تیم امید صبای قم به دلیل تغییرات در کادر فنی، رفتن جمعی از بازیکنان فصل گذشته و آمدن نفرات جدید زمان کافی برای آماده‌سازی در اختیار نداشته و آرام آرام به شرایط مطلوب نزدیک می‌شود، اما هر هفته که از لیگ گذشت صبا ضعیف‌تر و از هم گسیخته‌تر از قبل کار کرد و نتایج بدتری گرفت.

نماینده فوتبال قم حالا به زنگ تفریح تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال امید ایران تبدیل شده، به طوری که در سه مسابقه اخیر خود 13 گل از حریفان دریافت کرده و از هم بدتر این است که هم سرمربی و هم مدیر تیم‌های پایه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم به دنبال کسب نتایج ضعیف این تیم استعفا کرده‌اند.

 

* کناره‌گیری سرمربی صبای قم به دلیل عملکرد ضعیف

بعد از کار کردن مربیانی نظیر ناصر بختیاری‌زاده، حسین گنجیان و رضا گلباشی که کارنامه‌ای مشخص و چهره‌ای شناخته شده از نظر فوتبالی و توان مربیگری در استان قم دارند و در سال‌های گذشته هدایت تیم امید صبای قم در لیگ‌های کشور را بر عهده داشته‌اند، امسال یک مربی جدید به نام رحیم راسخ هدایت این تیم را بر عهده گرفت.

گویا راسخ نتوانسته افکار خود را به تیم امید صبا القاء کند، شاید هم توان مربیگری وی در حد لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور نیست، در هر حال تیم امید صبای قم در مدت زمان سرمربیگری رحیم راسخ در این تیم، نتایج بسیار ضعیف و دور از انتظاری در لیگ برتر کسب کرد.

راسخ در پایان هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور که تیمش در بازی خانگی برابر تیم مس رفسنجان تن به شکست داد از مسوولیت خود استعفا کرد، در حالی که صبای قم در مدت زمان سرمربیگری راسخ در چهار بازی به حریفان خود باخت و دو تساوی کسب کرد، از جمله باخت‌های سنگین صبا شکست چهار بر یک در میهمانی تیم البدر بندر کنگ و باخت ناباورانه 6 بر یک در میهمانی فولاد خوزستان بود که راسخ را ناگزیر به رفتن از این تیم بی سر و سامان کرد و صبا در قعر جدول جا خوش کرد.

 

* استعفای مدیر تیم‌های پایه باشگاه صبا

باخت‌های سریالی صبای قم در فصل 97 – 1396 لیگ برتر فوتبال امید ایران، ضعف کادر فنی، گل‌های خورده فراوان، خط حمله ضعیف و بسیاری نابسامانی‌های دیگر در تیم امید صبای قم کار را به جایی رساند که حتی مدیر تیم‌های پایه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم نیز فرار را بر قرار ترجیح داد.

سعید گائینی که در دو سه سال اخیر مدیریت تیم‌های پایه باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم را بر عهده داشت، به دنبال ضعف مفرط صبای قم در لیگ برتر امید ایران از مسوولیت خود کناره‌گیری کرد و حتی در اظهار نظری اعلام کرده به زودی درباره دلایل کناره‌گیری‌اش و وضعیت تیم‌های پایه صبا صحبت می‌کند.

 

* بی‌مدیریتی در صبا و تهدید تیم‌های نوجوانان و جوانان

در هر حال اکنون تیم امید صبای قم بدون مدیر و سرمربی در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌‌های کشور حضور دارد و به نظر می‌رسد کناره‌گیری این تیم از مسابقات لیگ برتر بیشتر به نفع امیدها و فوتبال قم باشد، آن هم با مخارج و هزینه‌ای سنگینی که هر اعزام تیم صبا به خانه حریفان یا میزبانی از رقبای لیگ برتری دارد.

بی‌تفاوتی نسبت به تیم امید صبای قم که تا کنون زمینه‌ساز سقوط این تیم به دسته پائین‌تر فوتبال امید باشگاه‌های برتر کشور شده، چنانچه بعد از استعفای مدیر تیم‌های پایه صبا ادامه پیدا کند، چه بسا به تیم‌های جوانان صبا در لیگ دسته اول و نوجوانان صبای قم در لیگ برتر نیز سرایت کند، باید منتظر آینده بود و اتفاقات را دید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc4pqp.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما