پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 56165
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني مطرح كرد

سرمايه‌گذاري بيشتر در زمينه احياي موقوفات

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: در اين چند سال بسياري از موقوفات احيا شده است و اميدوارم بيش از اين سرمايه‌گذاري شود؛ هر اندازه اين آثار زنده شود احياي آثار و فرمايشات اهل بيت(ع) است.
سرمايه‌گذاري بيشتر در زمينه احياي موقوفات
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مسئله وقف یکی از اصول مسلم است که در اسلام به آن تأکید شده و علاوه بر تشریح در بعد عمل نیز به آن دستور داده شده است.
وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) و پیامبر اکرم(ص) در مسئله وقف پیشقدم بودند و آثار وقفی از خود به جای گذاشتند و روایاتی در این زمینه وجود دارد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئله صدقه در اسلام اهمیت فراوانی داشته است گفت: وقف نیز از صدقات است. باید در نظر داشت هر چیزی در راه خدا داده شود دیگر قابل برگشت نیست.
وی با بیان اینکه مسئله جمع‌آوری موقوفات و ترتیب دادن به آن مشکل است گفت:‌ جمع‌آوری موقوفات مشکل است در ایران موقوفات و صدقاتی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در این چند سال بسیاری از موقوفات را احیا کردید، امیدوارم بیش از این سرمایه‌گذاری شود؛ هر اندازه این آثار زنده شود احیای آثار و فرمایشات اهل بیت(ع) است.
آیت‌الله علوی گرگانی ضمن ابراز خرسندی از نامگذاری دهه‌ای با عنوان دهه وقف گفت: این امر سبب می‌شود انسان‌ها بیشتر به این مسئله توجه کنند و خیران به این امر راهنمایی شوند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از موقوفات وقف‌هایی هستند که اگر مشکلی نظیر وقوع زلزله پیش آمد ممکن است متصدیان در این بخش بتوانند خدمتی کنند که این امر دارای منفعت فراوان است.
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: لازم است بیشتر در زمینه وقف سرمایه‌گذاری شده و موقوفات احیا شوند؛ البته مقداری این کار انجام شده است. اگر مراجع و کسانی که نظارت دارند مشاهده می کنند موقوفاتی مهجور واقع شده باید این موارد احیا شود تا آثار واقعی آنها باقی بماند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdccpsqp.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما