دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 5786
ارجمندی خبر داد:

بازدید 160هزار مسافر نوروزی از اماكن تاریخی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی بیش از 160 هزار نفر از مسافران نوروزی از آثار واماكن تاریخی این استان بازدید كردند.
بازدید 160هزار مسافر نوروزی از اماكن تاریخی قم
به گزارش قم نیوز، علی رضا ارجمندی افزود: مسافران نوروزی استان قم امسال علاوه بر زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه  و مسجد مقدس جمكران از سایر اماكن تاریخی و فرهنگی قم نیز بطور گسترده بازدید كردند كه آمار فوق تنها مربوط به آثار فرهنگی و تاریخی این استان است.

وی مهمترین اماكن مورد بازدید مسافران را بیت حضرت امام خمینی، خانه تاریخی ملاصدرا در كهك، مقابر گنبد سبز، مدرسه جهانگیر خان، مسجد جامع، تیمچه بازار، امامزاده علی بن جعفر، امامزاده سید سربخش، محوطه تاریخی قلی درویش، خانه تاریخی یزدان پناه، خانه تاریخی زند و حاجی خان عنوان كرد.

وی گفت: استان قم با بیش از ۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و ۲۷۲ اثر ثبت شده ملی ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در كشور بویژه در حوزه گردشگری مذهبی دارد و در این راستا هر سال با همكاری بخش خصوصی آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی را برای بازدید گردشگران آماده سازی می كند.

ارجمندی بیشترین تعداد بازدید كنندگان از آثار تاریخی قم را شامل به ترتیب بیت حضرت امام، محوطه قلی درویش و خانه یزدان پناه ذكر كرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.6nmt23nq-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما