دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 5794
با برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی صورت گرفت؛

جهش فرهنگی در فعالیت‌های نوروزی ستاد تسهیلات زائرین

قم نيوز : قم نیوز: کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد تسهیلات زائرین استان قم در راستای فرهنگ‌سازی مسائل اجتماعی و مذهبی، اقدام به برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی متعددی کرده که این امر موجب جهش فرهنگی استان قم شده است.
جهش فرهنگی در فعالیت‌های نوروزی ستاد تسهیلات زائرین
به گزارش قم نیوز، کمیته فرهنگی و تبلیغات این ستاد در راستای فرهنگ‌سازی در ارتباط با مسائل اجتماعی و مذهبی، از دستگاه‌های مختلفی تشکیل شده که شامل ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه استان، ‌آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز شهرداری قم، جمعیت هلال احمر و مسجد مقدس جمکران است.

اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مراکز مهم در زمینه تولید و حفاظت از فرهنگ بومی، وظایفی همچون چاپ کتاب ۴۰ حدیث نوروزی در تیراژ وسیع و توزیع آن در بین پایگاه‌های فرهنگی و زائرین استان، نصب شش طرح متفاوت بنر در مبادی ورودی و سطح شهر قم، اهدای کتاب‌های فرهنگی به زائرین و پایگاه‌های فرهنگی، شهرداری، هلال احمر، گردشگری، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و نیروی انتظامی استان قم را، بر عهده دارد و تاکنون نیز به این وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی در سطح شهر، آماده‌سازی نمازخانه‌های بوستان‌های سطح شهر، فراهم کردن فضای مناسب برای برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و نصب بنر متناسب با ایام نوروز در سطح شهر نیز از اقدامات فرهنگی موثر شهرداری شهر مقدس قم است.

برپایی خیمه‌های نماز، توزیع هفت هزار کیف کمری امداد، برگزاری مسابقات، توزیع ۶۰ هزار نقشه، ۲۰ هزار مجله، تست قند و فشار خون رایگان برای مسافران و زائران نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی جمعیت هلال احمر استان در کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد تسهیلات زائرین استان قم به شمار می‌آید.

مسجد مقدس جمکران نیز با برپایی غرفه فرهنگی مخصوص کودکان، برپایی غرفه پاسخ‌گویی به سوالات شرعی و غرفه‌های کتاب‌خوانی، کارگاه‌های هنری، وبلاگ‌نویسی و توزیع بیش از فت هزار جلد کتاب و لوح فشرده بین زائران این مسجد، توانسته است گامی در راستای خدمت‌رسانی به زائران در کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد تسهیلات زائرین استان قم، بردارد.

ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در کوه خضر نبی، امام‌زاده موسی مبرقع، امام‌زاده جمال، امام‌زاده علی بن‌ابراهیم، ایستگاه‌های فرهنگی خیمه‌های معرفت، غرفه قرآن بخوانید، جایزه بگیرید و آماده‌سازی امام‌زادگان برای برگزاری مراسم‌های مذهبی از جمله فعالیت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم است.

اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم نیز در راستای فرهنگ‌سازی در بین مسافران و زائران استان قم، نسبت به تجهیز و آماده‌سازی ۴۰۰ مدرسه برای اسکان و ایجاد کتابخانه و غرفه‌های فرهنگی در این مدارس، همکاری با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راه‌اندازی کتابخانه برای مراکز اسکان و توزیع نقشه مراکز اسکان در بین مسافران، اقدام کرده است.

توزیع ادعیه و برگزاری مسابقه در بین زائران، تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر، تجهیز ۷۰ مدرسه در ۱۱ ورودی و خروجی شهر قم و هماهنگی با اصناف برای آماده‌سازی نمازخانه‌های بین راهی از جمله اقدامات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم است که در کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد تسهیلات زائرین استان قم صورت گرفته است.

اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز با توزیع نقشه و لوح فشرده حاوی اطلاعات گردشگری استان و پخش کلیپ‌های فرهنگی در تلویزیون‌های شهری، در کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد تسهیلات زائرین استان قم مشغول خدمت‌رسانی به زائران مسافران است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.y9nrak9utpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما