سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : 59813
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم خبر داد

دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در استان قم

قم نيوز : فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم گفت: افرادی که قصد حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی در روستای بشارت آباد، در بخش سلفچگان استان قم را داشتند، دستگیر شدند.
دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در استان قم
دستگیری حفاران غیرمجاز اشیاء تاریخی در استان قم
به‌ گزارش قم نیوز بهروز ایزدی اظهار کرد: بر اساس گزارش واصله از دوستداران میراث فرهنگی با یگان حفاظت میراث فرهنگی، سه حفار غیرمجاز در روستای بشارت آباد، در بخش سلفچگان استان قم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این سه حفار خود را کارمند میراث فرهنگی قم معرفی می‌کردند و با جعل عنوان کارمند میراث فرهنگی دست به حفاری غیر مجاز می‌زدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم افزود: پس از ارائه گزارش از سوی دوستداران میراث فرهنگی، عوامل گشت یگان حفاظت قم با راهنمایی افراد بومی به محل حفاری اعزام شدند.

وی گفت: پس از حضور نیروهای یگان، حفاران از محل متواری شده و عوامل یگان با گودال هایی با عمق 4 و یک متر مواجه شدند که به قصد دستیابی به اشیاء تاریخی و عتیقه حفر شده بود.

ایزدی ادامه داد: از حفاران یک خودرو پراید به‌جا مانده بود، که پس از انتقال به پارکینگ و با پیدا کردن راننده پراید و اعترافات او، دو نفر همدست وی نیز شناسایی و به دستور مقام قضایی احضار شدند.

وی در پایان از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش هرگونه اقدام مشکوک و مشاهده جرائم علیه میراث فرهنگی را با شماره‌های 37212280 و 37213660 به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی قم اطلاع دهند یا با تلفن 110 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcfmcdt.w6d1yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما