پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 615
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی:

انقلاب اسلامی آرمان مشترک امت اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات رهبری در زمینه ارائه مدل مطلوب مردم‌سالاری دینی به سایر کشورها گفت: امروز انقلاب اسلامی تبدیل به آرمان مشترک امت اسلامی شده است.
انقلاب اسلامی آرمان مشترک امت اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مجمع طلاب و فضلای قمی حوزه‌ علمیه قم که چهارشنبه ‌شب در حسینیه آیت‌الله مرعشی‌نجفی قم برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: ایشان یکی از اتفاقات مهم در نظام اسلامی را که موجب تاثیرات داخلی و خارجی شده، مسئله نظام‌سازی معرفی کردند.

وی افزود: یک نظام جامع سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی بر اساس یک سری مبانی، ایده‌ها و آرمان‌ها در این کشور تشکیل شده و ارکان خود را سامان داد و در راستای تثبیت و تحکیم جایگاه خود، قدرت فوق‌العاده‌ای از خویش بروز داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نظام اسلامی را برآمده از آرا مردم و بر اساس ارکان مشارکتی دانست و تصریح کرد: اکنون نظام اسلامی پس از پشت سر نهادن تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها به عنوان یک نظام قابل ارائه و با تعاریف روشن و ادعاهای بزرگ همراه با استدلال مطرح شده است.

وی گفت: واقعیت نظام‌سازی مهم‌ترین پدیده دوران معاصر این کشور است که در ابعاد وسیعی از حجم،‌ عمق و کیفیت توانسته نقش‌آفرین باشد و این نظام‌سازی فراتر از یک فرهنگ و ارائه یک مکتب و فلسفه است بلکه همه این موارد گرد هم آمده و تبدیل به یک نظام با ادبیاتی جدید شده است و صرفا یک حکومت هم نیست زیرا حکومت به وسیله عواملی چون کودتا نیز حاصل می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه عده‌ای در اوایل انقلاب زمزمه‌هایی مبنی بر دوام نیاوردن نظام مطرح می‌کردند، عنوان کرد: آنها می‌گفتند این انقلاب نیز گرفتار مسائلی می‌شود که دیگر حکومت‌ها با آن دست به گریبان هستند اما باید گفت مهم‌ترین دست‌آورد ما، تداوم انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور هنر امام خمینی(ره) را نظام‌سازی بر اساس یک سری اهداف و آرمان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همان شعارهایی که اوایل انقلاب سر داده می‌شد اکنون نیز گفته می‌شود و ارزش‌هایی که اکنون بر آنها پافشاری می‌شود هیچ تغییری با اوایل انقلاب نکرده است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی به صورت امواج قوی و تاثیرگذار در حال پیشروی است و نهضت اسلامی منطقه نیز از رفتار،‌ مطالبات و مدل سیاسی و اجتماعی مطلوب انقلاب ما الگوبرداری کرده است و این امر، قدرت و اهمیت نظام‌سازی کشور ما در عرصه‌های بیرونی است.

پورمحمدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که مدل مطلوب مردم‌سالاری دینی را قابل ارائه به جوامع مسلمان می‌دانند تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی تبدیل به آرمان مشترک امت اسلامی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تعمیق پایه‌های نظام اسلامی و تبدیل آن به الگویی بی‌بدیل و بدون تردید را نیازمند عجین شدن آن با کارآمدی دانست و گفت: کارآمدی این نظام دارای دو وجه است که نخستین مورد آن در امور اجرایی است به این معنا که تمام قوای کشور اعم از قوه مقننه، مجریه و قضائیه در راستای تطبیق با جاذبه‌های جهانی و پیشرفت در تمام عرصه‌ها‌ توفیق لازم را نشان دهند.

وی اظهار کرد: در صورت بروز مشکلات و ظهور فساد در کشور،‌ نظام اسلامی باید مانند یک موجود زنده توان مقابله و دفع خطرات را از خود داشته باشد و در این صورت موجودی پویا، رشد یابنده و مصداق شجره طیبه خواهد بود.

پورمحمدی با اشاره به وجود نوساناتی در حوزه کارآمدی اجرایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز نکاتی در این زمینه بیان کرده‌اند و ما نیز باید اشتباهات و موفقیت‌ها را در کنار هم و بدون سیاه‌نمایی ببینیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: در حوزه اجرایی، بخشی از مسئولیت‌ها بر عهده روحانیون گذاشته شده است که در تمام زمینه‌ها مشغول به فعالیت هستند و باید مشارکت خوبی در این زمینه از خود نشان دهند.
وی وجه دوم کارآمدی نظام را در حوزه فرهنگ دانست و تاکید کرد: نظام اسلامی یک نظام فرهنگی و ایدئولوژیک بر اساس یک سری مبانی است که این مبانی باید به مدل زندگی در کشور تبدیل شوند و در مناسبات اجتماعی و اخلاقی مردم بروز کنند که در این زمینه روحانیت نقش اساسی و محوری دارد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نظام اسلامی مبلغ دعوت حیات‌بخش پیامبر اسلام(ص) است، افزود: سربازان، فرماندهان، مدیران و کارگزاران این حوزه،‌ روحانیون هستند و هرچند عوامل دیگری نیز مشارکت دارند اما مسئولیت مستقیم این امر متوجه روحانیت است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه هم‌اکنون نظام اسلامی در نقطه عطف تاریخی قرار داشته و چاره‌ای جز دفاع از خود ندارد، اظهار کرد: اکنون چشم تمام جهان به ایران دوخته شده و کوچک‌ترین حوادث این کشور جزو مسائل خبری روز دنیا محسوب می‌شود و از طرفی جوانان ما با حرف‌ها و شبهات زیادی در دنیا مواجه هستند و مطالب فریب‌دهنده علیه آنها منتشر می‌شود که باید برای این مسائل استدلالاتی آورده شود.

وی گفت: روحانیت با عرصه سختی مواجه است و نباید بی‌تفاوت باشد بنابراین باید با جدیت در تحصیل و شناخت معارف و اصول دین سعی در ارائه دلایل قوی و مستندات عقلی باشد زیرا حضور در متن کار سبب مواجه شدن با شبهات و مشکلات می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در حوزه کارآمدی فرهنگی نظام اسلامی نیاز بیشتری احساس می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه قبل از هر چیز باید در زمینه تربیت رفتاری جوانان و پاسخگویی به آنها در مسائل مختلف کوشا باشند و همه افراد این مسئله را به یکدیگر متذکر شده و مطالبه کنند زیرا این امر جزء محوری‌ترین مسائل است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از تبدیل شدن برخی مسائل جزئی به مسائل اصلی در میان طلاب گفت: این امر موجب غفلت روحانیون از تحصیل می‌شود در حالی که باید از ظرفیت و موقعیت بالای حوزه‌های علمیه برای تربیت نسل جوان بهره برد.

وی تاکید کرد: برخی مسائل مانند طلاق و ناهنجاری‌های دیگر در میان جامعه وجود دارد و جوانان گرفتار بعضی القائات و توهمات هستند که روحانیت باید در این زمینه خود را مسئول بداند اما آنچنان که باید از ظرفیت حوزه‌های علمیه استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfitdvaw6dy.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما