سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 6159

300 تن مرغ منجمد در قم توزیع شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پشتیبانی امور دام استان قم با بیان اینکه مرغ منجمد در تنظیم بازار و برقراری تعادل در قیمت مرغ تاثیر بسزایی دارد، گفت: در یک ماه گذشته 300 تن مرغ منجمد در سطح استان قم توزیع شد.
300 تن مرغ منجمد در قم توزیع شد
به گزارش قم نیوز، مسعود فرجی به محل استقرار سردخانه پشتیبانی امور دام اشاره و اظهار کرد: سردخانه شرکت پشتیبانی در ۱۰ منطقه بزرگ در استان‌های وسیع و پهناور دایر شده است اما در استان قم سردخانه نداریم.

وی با بیان اینکه مرغ یخ‌زده در سردخانه‌های کشور بیش از مقدار نیاز به صورت ذخیره شده وجود دارد، تصریح کرد: یک ماه پایانی سال گذشته و ۱۵ روز سال جدید، ۴۰ هزار قطعه مرغ یخی تولید داخل در سطح کشور توزیع شد.

مدیر امور پشتیبانی دام قم بیان کرد: دولت هیچ‌گونه گوشت مرغ خارجی وارد کشور نکرده است چرا که تولیدات داخلی در برخی زمان‌ها بیشتر از مقدار مورد نیاز است و احتیاجی به وارد کردن گوشت مرغ نداریم.

وی ادامه داد: مرغ‌های منجمد گوشت‌های سالمی هستند که با شرایطی خاص، هنگام تولید مازاد بر مصرف برای ایامی چون عید نوروز و ماه مبارک رمضان که مصرف زیاد است، ذخیره می‌شوند.

فرجی بیان کرد: پشتیبانی امور دام در قم از سردخانه‌های استان تهران،‌ اصفهان و مرکزی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه استان قم قطب پرورش مرغ است، گفت: مرغ‌های مازاد بر مصرف از سوی پشتیبانی امور دام خریداری شده و برای نگهداری در مدت زمان طولانی به سردخانه‌ها فرستاده می‌شود که در زمان مورد نیاز گوشت مرغ در سطح استان از این سردخانه‌ها توزیع می‌شود.

مدیر امور پشتیبانی قم از توزیع ۳۰۰ تن مرغ در یک ماه پایانی سال گذشته و روزهای عید خبر داد و گفت: در این ایام روزانه ۱۰ تن گوشت مرغ یخی در سطح استان قم توزیع شد.

فرجی از استقبال مردم از توزیع گوشت مرغ یخی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت گوشت مرغ گرم با گوشت مرغ یخی تفاوت بسیاری داشت در خرید این نوع گوشت مردم استقبال قابل توجهی داشتند.

وی به خرید مرغ از مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: از سال ۸۹ تاکنون هزار تن مرغ خریداری و برای انجماد ارسال شده است.

مدیر امور پشتیبانی دام قم به قوانین سازمان دامپزشکی کشور اشاره و ابراز کرد: بر اساس این قوانین یک سال پس از تولید می‌توان از گوشت این مرغ‌ها استفاده کرد اما به دلیل مصرف بالای این گوشت در سطح استان قم،‌ گوشت مرغ منجمد در طول چهار یا پنج ماه پس از تولید به مصرف می‌رسد.

فرجی بیان کرد: مرغ‌هایی که برای اوج مصرف خریداری و منجمد می‌شوند زیر نظر اتحادیه مرغداران قم از کشتارگاه‌های صنعتی تهیه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت مرغ رو به کاهش است، پیش‌بینی می‌شود با بسته‌بندی و خریداری مرغ‌های ماه رمضان مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.pqea2bqsola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما